Gå til innhold

Lakkering med sprayboks, resultat ble matt.

Ranger emnet


Bozmann

Anbefalte innlegg

Har handla inn spraybokser fra den lokale lakk butikken (lakkspesialisten).

Jeg har tenkt å prøve å lakkere en hjulbue på en gammel mazda jeg har. Men før jeg begynte prøvde jeg å lakkere et gammel vippelyktdeksel som jeg hadde liggende, og jeg ble veldig usikker på resultatet.

Jeg syns fargen ble veldig matt, er det bare fordi jeg ikke har hatt klarlakk på? Jeg syns kanskje det ser ut som fargen ikke stemmer helt 100% eller er det bare fordi den er så matt det ser sånn ut?

p1020296.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om jeg skal legge klarlakk rett på baselakken, eller om jeg skal våtslipe/rubbe med maskin før jeg gjør det? Vil det bli et bedre resultat?

Hvor lenge må jeg vente i tilfelle før jeg kan rubbe lakken?

 

klarlakken skal legges rett oppå basen(vannbasert) etter den har tørket, ikke noe sliping/rubbing. Når basen tørker blir den matt å da skal d klarlakk på, husk at basen må tørke helt før du legger klarlakk!

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla inn spraybokser fra den lokale lakk butikken (lakkspesialisten).

Jeg har tenkt å prøve å lakkere en hjulbue på en gammel mazda jeg har. Men før jeg begynte prøvde jeg å lakkere et gammel vippelyktdeksel som jeg hadde liggende, og jeg ble veldig usikker på resultatet.

Jeg syns fargen ble veldig matt, er det bare fordi jeg ikke har hatt klarlakk på? Jeg syns kanskje det ser ut som fargen ikke stemmer helt 100% eller er det bare fordi den er så matt det ser sånn ut?

p1020296.jpg

 

 

 

Grunnen til at fargen ikke stemmer helt er vell for at den er RØD og er bilen gammlere enn 15 år så blir lakken generelt slitt, pigmentene blir ødelagt av f.eks sol. Prøv å polert rundt den delen du har lakkert eller skal lakkere å friske opp lakken skal du se at kansje det stemmer likavell. Du tok vell fargekoden fra serviceheftet på bilen? Regner med at du ikke kansje fikk riktig nøyanse heller =/ men prøv å kjør på me litt skikkerlig polish

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 20 år gammel ja, så kan nok være det som gjør det. Jeg får prøve å friske opp lakken med en lakkrens. Eller kanskje det må sterkere saker til?

 

neinei, bare et skikkerlig produkt f.eks autoglym å en god maskin. Er ikke vanskelig prosessen. vaske bilen først, rubbe med ca 80% sliping og 20% polish deretter kjør på me 20% sliping og 80% polish så deretter 100% polish. da ska du sje det blir bedre. Regne me at bila di e lakkert i akryl da fargen blir my frisker ;) lykke til

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår