Gå til innhold

Er det mye feil på sent 90-talls A3?

Ranger emnet


nm991

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en A3 :) Har ca 80 000,- så jeg får vel ikke noe nyere enn ca 98mod. Det som er saken er at jeg har null peiling på å mekke bil, noe som vil si at jeg må ha den på verksted hvis noe skjer :shake Har hørt at det er en del feil med disse bilene. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A3 er vel på en del måter en fancy golf, kvaliteten på VAG etter 95 er vel ikke noe å rope hurra for, men ettersom jeg har forstått er vel ikke A3 det verste kjøpet man kan gjøre blant Audi.

 

Hvis ikke Audi er det store målet ditt vil jeg tro du kan få mye fint VAG fra tsjekkia eller spania som gjerne er nyere for samme prisen.

 

Hilsen en som ikke er imponert over kvaliteten VAG leverer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du har kombi innstrumentet som bruker å ta kveld, startsperra sitter inni den, innstrumente er ikke særlig gla i kulde. koster ca 6000 - 7000 for et nytt inkludert bytte. men da har du garanti på det også :)

 

Ellers tror jeg den vipehakke fungsjonen på setene ikke er så bra.

 

og selvfølgelig turboen viss du går for en turbo bil ryker som regel turboen et sted melom 20000 - 270000.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte meg en Audi A3, for 3 mnd siden.

2000mod 1.8L Ambition Sport

Det betyr at det er luksus pakka med interiør og sportsunderstell.

Jeg er kjempe fornøyd med bilen, så annbefaler på det sterkeste å kjøpe en A3 :)

 

Det er ikke mye feil med den, bare en klassisk Audi sykdom, og det er stabstagforinger, det merker du først med at det knirker i forran i bilen når du kjører over dumper.

Men det er ikke noe du må bytte, men jeg gjorde det fordi det var plagsomt.

 

Eller så er det vel ikke noe mere feil med en A3 enn det er med andre bruktbiler!

 

Den beste bilen du kan få for 80.000, er en Audi A3 eller en VW Passat, det er så og si den samme bilen, de har de samme typene av motor.

 

Men husk å kjøp en med Klima Automatikk / AC, det kommer du til å trenge, bare send PM hvis det er noe du lurer på:)

 

Mvh - Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja A3 er ikke noe dumt kjøp nei. de feilene som jeg nevte over er det jeg har vært plaget med. å jeg har hat bilen i ca 3 år. det er jo ikke mye feil på 3 år da.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår