Gå til innhold

KNsmurfen: Restaurering,1981 Toyota Carina TA40 stasjonsvogn

Ranger emnet


knsmurfen

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Da får jeg legge ut restaureringsprosjektet jeg har begynt med.

Litt Facts først.

- Årsmodell: 1981

- Merke: Toyota Carina

- Modell : TA 40

- Karrosseri: Stasjonsvogn

- Motor: 1,6 liter

- HK: 75 HK

- Girkasse: 4 trinns manuell

- Understell/bremser

Bladfjører bak

Fjører/dempere forran

Trommler bak

 

Resten kan bildene fortelle:

196.jpg

197.jpg

198.jpg

 

Dette er en bil som har tillhørt familien siden ca 1987. Da kjøpte fatter denne bilen av onkelen min. Jeg overtok bilen i 2000,men parkerte den i 2002 pga bilens tilstand.Bilen har nå stått "lagra" i over 7 år,før jeg fikk den avgårde på bilhenger for å få frakta den til ett verksted jeg har fått leid.

 

Bilen er blitt noe sjelden nå,siden flesteparten av bilene har havna på høggern.Men denna skal ikke dit.Den skal settes i stand til det orginale fra den kom fra fabrikk. Med innventar,lakk,hjul,motor o.s.v.

 

For å ikke skrive for mye,så får dere heller se bilder.

199.jpg

200.jpg

201.jpg

 

Interiør,som er helt likt fra fabrikk.

223.jpg

237.jpg

224.jpg

225.jpg

229.jpg

Motoren:

236.jpg

Endret av knsmurfen

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan bli bra dette her! Stå på! Eneste jeg ville gjort annerledes er laaav senk og 13*8/9 felger med skikkelig dekkstrekk. Men det er meg;) Godt det er folk som tar vare på gamle japser!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra dette her! Stå på! Eneste jeg ville gjort annerledes er laaav senk og 13*8/9 felger med skikkelig dekkstrekk. Men det er meg;) Godt det er folk som tar vare på gamle japser!

 

Det var en del av planen i første omgang. Men har ombestemt meg.Og vil pusse den opp til orginal stand.Så får'n heller se etterhvert hva jeg gjør.

Jeg kan også fortelle at jeg har fått litt litteratur fra Toyota Norge,som gjør oppussinga litt lettere.Blant annet EL.skjemaer og noe om karrosseri. Men må prøve å få tak i litt mere. Reperasjonsbøker av det tekniske blant annet + motor/girkasse.!!

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er siste oppdatering med bilder foreløpig

Hele gulvteppet er tatt ut og ikke noe rust i gulvet å se(foreløpig

 

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

 

Har også fått litt literatur fra Toyota Norge.

 

010.jpg

011.jpg

 

Mere bilder og oppdatering kommer.

 

Det tar bare litt tid for jeg jobber ikke så ofte med bilen pga jobb..Så det blir noen kjempe røsk nå og da.!!

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt idag også. Skur ikke hver dag og heller ikke så mange timer av gangen. Er redd for at jeg fort kan bli lei. Så da skrur jeg når jeg har lyst og tid til det.

Så idag fikk jeg ut radiator,noen spylervæske tanker. Er faktisk 3 stykker av dem :)

Luft filter boksen er også ute.Så det forsvinner flere og flere deler fra bilen. Og hyllene blir fortere og fortere fulle.hehehe

Bilder kommer etterhvert..!!

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har ordnet deg jobb for livet. :p

 

Nææ,ikke for livet trur jeg.. Men jeg har ihvertfall noe å finne på til vintern og neste år...hehehe

Det er ikke så ille som det ser ut..Største problemet er karosseri deler..Og fjerne all rusta..Resten er kose jobb :D

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår