Gå til innhold

Bilen lavare på venstre side..

Ranger emnet


Skulebollen

Anbefalte innlegg

Hei igjen:)

Kom til å tenke på at mine fjærer hadde merking for høyre og venstre side. Gjerne en L og R på slutten av nummeret på fjæren.

Dette da bare på fram fjærene. Sjekk i tüv papirene om det står noe om det.

Kan hende at du har byttet om fjærene når du monterte konidemperene.

Lykke til videre:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er lavare på venstre side framme enn resten av bilen.. Noken tips til ka det kan gjere? Fjører og dempera er nye, apex og gule koni..

 

Subba som F på venstre side, ingen subbing på høgre..

 

Har du hatt noen overvektige blondiner i alder av 13-17år sittende på den siden etter montasje?:ass:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sjekka dette!:)

Men kan det ha noke med høgda og gjere då:S?

 

Kan det, da det er mere utstyr på venstre side, som batteri, styresnekke, ac pumpe, reservehjul osv, da dette er plassert på venstre side. Samme side som du sitter på når du kjører bilen.

Men det vil si at bilen din ville bli lavere på venstre side framme om du har byttet om fjærene. Bare en spekulasjon fra min side, men kan være greit å sjekke opp :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerbare koni dempere du har eller? har du stillt noke på dei feks før du satte dei på? mjuke dempere siger lettere sammen enn når dei feks er harde ,,,berre tenkte kansje demperene var mjukstillt på ene sia så den blei meir segen på den sia.... men e ikkje sikkert det er det engang heller....

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stilt alle 4 likt:) Skal ut å sjekke om det er forskjell på V og H no

 

Såg i vognkortet, og der sto det skrive at det skulle vere merka med XXXXXXX VH Framme og XXXXXXX VF eller noke bak, sto ingenting om at det var forskjellige fjører framme..

 

Noken andre som kan bekrefte/avkrefte teorien til Sehen?

 

Orka ikkje skru av og bytte fjører kun for og sjekke

Endret av Skulebollen

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stilt alle 4 likt:) Skal ut å sjekke om det er forskjell på V og H no

 

Såg i vognkortet, og der sto det skrive at det skulle vere merka med XXXXXXX VH Framme og XXXXXXX VF eller noke bak, sto ingenting om at det var forskjellige fjører framme..

 

Noken andre som kan bekrefte/avkrefte teorien til Sehen?

 

Orka ikkje skru av og bytte fjører kun for og sjekke

 

Er det apex du har er det ingen merking på de. Det husker jeg fra stv jeg hadde.

Da er det samme hvor du monterer de.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er apex eg har ja..

Meeen.. Bilen er unormalt høg på eine sia og unormalt lav på andre sia, og sjekka idag og det viste seg at eg hadde bytta fjører slik at den som sto på venstresia står no på høgresia.. Skal bytte om på Lørdag for og sjekke om det kanskje hjalp:)

Er ingen forskjell på høgre og venstre fjørbein?

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det skulle være forskjell på v og h. Eneste er på orginalt ivertfall så har du ofte fester for slanger og slikt kun på ene siden av demperen så dem vil stå motsatt hvis du greier å bytte om på dem.

vært borti EN gang at lagerskåler og slikt har vært så slitt at selve demperen hadde gått igjennom hele dritten og stakk ut på toppen og dermed gjorde bilen skeiv. Kan jo åpne panseret og se om du ser noe unormalt på toppen av begge, ellers ville jeg plukka alt ifra hverandre igjen og se om du har glemt noe eventuelt gjort noe feil.

 

 

Hovedsaklig er det fjæra som skal holde bilen oppe, mens støtdemper skal ta imot ujevnheter/slag fra vei. Men hvis problemet kom ETTER du skiftet støtdempere så ville jeg starta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår