Gå til innhold

Startproblemer etter motorbytte B230E->B230FK i 740

Ranger emnet


Rockeren

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp siden jeg ikke får start på bilen,og ikke skjønner helt hva som kan være feil..

 

Den får gnist,og starter på startgass

Hjernene har spenning,og diagnosen funker. Ingen feilkoder.

Motoren er godt jorda,har lagt opp ekstra jord for å være sikker.

Dysene har jord i de to små til toppdekselet slik de skal.

Men dysene åpner ikke med mindre jeg jorder de selv på pin 18 på hjernen. Da får jeg den til å starte.

Men den stopper såklart med en gang.

Dysemotstandene er i orden,og det er kontakt mellom pin 18 på hjernen og dysene. Og det er kontakt mellom motstandene og dysene.

 

Noen tips?

 

Det er brukt et LH 2.4 motornett fra 240.

Bensinpumpereleet/hovedreleet er i orden,bensinpumpene går.

Endret av Rockeren
la til info om biltype
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket dyse releet? sitter på ekspansjonstanken din på høyre fjørbein. om jeg husker riktig skal det være dyse relee på lh 2,4 er hvertfall det på lh 2,2

 

hadde problemer med det releet på min gamle bil med lh 2,2 vel å merke... da kuttet releet ut til stadighet... fikk start med startgass men ellers gikk den ikke... hadde strøm frem til dysene og alt så ut til å være i orden... men skinnet bedras, var bare å bytte releet så gikk den med en gang... om du har det releet som jeg er nesten 100% sikker på så prøv å bytt det... jeg kjøpte mitt for en 50lapp på hoggern!

 

en ting du også burde være obs på er alle vakum slangene til motor... en gang glemte jeg å koble i vakumet til bremseforsterkern å da startet ikke bilen gitt :S

Volvo 760 TIC (B230ET)

SOLGT - Mercedes Benz 190e 2,0

SOLGT - Suzuki Swift GLX 4x4

SOLGT - Volvo 740 89mod (B230F)

SOLGT - Toyota Starlet RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter ikke på 240 nettet det rele. så er neppe noe gærli med det. prøvd med en annen styresentral? startsperra kutter jo dysene.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår