Gå til innhold

HiLux 1993mod. Heving og 37" hjul

Ranger emnet


RubenMp

Anbefalte innlegg

Hallais!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en HiLux, men de ser så lite pen ut med de små orginal-hjulene, derfor skal jeg sitte på 35 eller 37" hjul(jeg vet det lar seg gjøres), og da lurte jeg på, må jeg skifte hele understellet da, eller holder det med å skifte dempere og fjærer?

Da har jeg altså tenkt på denne HiLux'n http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19026842&folderId=48844 med disse hjulene http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18839924&folderId=48844

 

Håper på raske og informative svar,

 

Ruben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de over her sier er dette en bakhjulstrekker, og de har et helt annet hjuloppheng enn 4x4, ikke får du felgene til en 4x4 til å passe på bakhjulstrekkeren heller

 

uansett skal det MYE mer enn bare litt heving til for å få plass til 37" på en 4x4 hilux

 

du må bytte ut fjærer og dempere, pluss at du må kappe opp ganske mye i hjulhusa på bilen for at det skal bli plass til så store hjul... husk at det skal være plass til måde innfjæring og sving og.

 

ikke umulig man i tillegg må til med et karosserihevesett for å få plass...

 

biltilsynet vil uansett ikke godkjenne en slik bil, og havner man da i ei ulykke kommer man sannsynlig vis til å kunne få både regresskrav, og erstatningskrav... verdt å tenke over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var så og si alt jeg så etter, men det er grønne skilter på den, men fremdeles er det 4-seter. Vil det si at den kun er godkjent for 2 stk, eller kan man være 4 stk? Lovlig tenker jeg da.. hehe

 

registrert me 4seter har du lov å ha 4 stykk i biln...

 

men e vel sånne førbanna klappsæta som du såvit kan sitte i på en snartur te butikken...

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår