Volvojinta Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Byttet olje og oljefilter på bilen min for 1,5 uke siden, skulle kjøre den inn på jobb og lampa begynner lyse/pipe innimellom. Lurte på om det ble fylt på for tynn olje i tillegg til at det ble fylt på litt mye. Tapper av olje og fyller på 10W-40 olje riktig mengde, kjører hjem igjen og lampa piper ett pip etter 5 mil, samme skjedde på veien inn dagen etter, ett pip etter omtrent samme km. Kjørt 80 mil med den i helga, lampa har lyst og pipi litt innimellom men vis jeg stopper bilen en stund tar det som regel litt over en time før den piper litt igjen. Men når jeg startet den på tirsdag begynte den å pipe med engang omtrent og sluttet ikke så måtte parkere den, pleide og stoppe etter noen sek, men ikke nå.. Noen som har vært bort dette? Hva kan være feil? Noen som vet hvordan farge det er på oljetryksbryter som sitter på 1,4 liter`n motor? Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Er blå(?) om jeg ikke husker helt feil. Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gpgolf Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hadde samme feil for litt siden, Bytta begge olje giverne så kom det bort:). På min var den en blå å en hvit. Siter vw golf mk3 95 vw golf mk1 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Det letteste for din del er jo å håpe at oljetrykksbryteren er gåen. om det er likt som på andre vag modeller så er det vell en bryter ved oljefilterhuset, og en oppe på blokka. Den oppe på blokka måler oljetrykk i motoren, mens den nede ved oljefilteret skal hyle når filteret er tett og bypass ventilen åpner. Nå er jeg på tynn is her, men på Golf IV 1,4 har hvertfall problemer med at det slår seg inni motoren og at det danner seg en tjukk grøt av oljen som til slutt tetter oljekanalene slik at det renner lite eller ingenting ned til olje pumpa. Andre ting det kan være, silen til oljepumpa er tett av div drit, eller at oljepumpen din er slitem og pumper ikke nok trykk lengre, sjelden at det skjer, men kan forekomme. Lykke til. Tommy Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Hadde samme feil for litt siden, Bytta begge olje giverne så kom det bort:). På min var den en blå å en hvit. Den jeg håper det er også, prøve bytte den etterpå..¨ Men rart det kom i forbinnelse me oljeskift.. Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Det letteste for din del er jo å håpe at oljetrykksbryteren er gåen. om det er likt som på andre vag modeller så er det vell en bryter ved oljefilterhuset, og en oppe på blokka. Den oppe på blokka måler oljetrykk i motoren, mens den nede ved oljefilteret skal hyle når filteret er tett og bypass ventilen åpner. Nå er jeg på tynn is her, men på Golf IV 1,4 har hvertfall problemer med at det slår seg inni motoren og at det danner seg en tjukk grøt av oljen som til slutt tetter oljekanalene slik at det renner lite eller ingenting ned til olje pumpa. Andre ting det kan være, silen til oljepumpa er tett av div drit, eller at oljepumpen din er slitem og pumper ikke nok trykk lengre, sjelden at det skjer, men kan forekomme. Lykke til. Tommy Jeg trur jeg har de bryterne oppe på toppen mellom pluggene omtrent, 1,4 liter`n er helt "motsatt" i forhold til 1,8 liter`n. Noen som har 1,4 som vet at det er riktige jeg har funnet?? :) Kanskje jeg skal prøve å kjøre gjennom motoren me sånn motor Flush vi har på jobben da, verdt ett forsøk hvertfall.. Sikkert ikke vondt av å ta en rens.. :D Takk for bra svar... Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.