Gå til innhold

Hvordan bør annlegget være satt opp

Ranger emnet


Vakuum

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og "dagdrømmer" litt siden jeg fortsatt ikke har noen bil ennå..

 

Men jeg lurte på om det er lurt å la en 4-kanals forsterker som ligger bak, dra hattehylle-høytalerne og dør-høytalerne forann.

Eller om det er bedre å gjemme en forsterker forann i bilen et sted som drar dør-høytalerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Jeg synes det er fordel med forsterker foran.

Slipper unna litt støy pga 0,5m signalkabler, og kortere høytalerkabler. Sørger også samtidig for skikkelig strømtilførsel for spiller'en, som mange ellers glemmer.

 

Hvor monterer du den egentlig foran?

Mye lettere å skru den fast en plass i bagasjerommet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men her var det vel prat om dedikert forsterker til frontsett.

Med det, så kan jeg ikke se annet enn fordeler med å montere den foran?

 

Med tanke på fukt, så tror jeg også det er mye bedre å gjemme den under et dashord, enn bak i bagasjerommet på en gammel bil.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil uansett nesten være bedre med en digital monoblokk for subben, i og med at disse har en ca. virkningsgrad på 70% i forhold til tilført strøm, i motsettning til klasse ab forserkere som de fleste 2/4 kanalere er, har en vikningsgrad på ca.40-50%. Mindre krav til strømtilførsel osv..

Og ideen med forsterkeren til frontsystem montert fremme likte jeg meget godt. Vanskelig med tanke på plassering kanskje?

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

Å putte forsterkeren i bagasjen og legge ledninger forrover er like bra så lenge du legger du ordentlig og bruker bra kabler. motstand og de tingene der er som å pisse i havet.

Du som har såpass peiling tar det vel som en selvfølge, men for oss som har mindre peiling: Burde man ikke legge signalkabler og strømkabler hver for seg så du slipper "turbo" lyden?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Du som har såpass peiling tar det vel som en selvfølge, men for oss som har mindre peiling: Burde man ikke legge signalkabler og strømkabler hver for seg så du slipper "turbo" lyden?

 

Strømkabler og signalkabler skal legges på hver sin side av bilen.. Ikke i nærheten av hverandre.

Det er ikke så farlig med høyttalerkablene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår