Gå til innhold

vurderer å kjøpe -94 900 turbo

Ranger emnet


kjetil1972

Anbefalte innlegg

heisan.

vurderer å kjøpe en 900

har lite og egentlig imgen peiling på saab.

noen som kan komme med noen tips om hva man bør se etter på de,vanlige feil etc.

normal pris på de??

takker og bukker på forhånd:)

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en saab 900 turbo 1995. hadde masse problema me den. solgte den i oktober 2008 å den e blitt solgt 3ganga etter dette. så ingen som har vært fornøyd. solgte den for 35000. hadde den i ett par år å foreldrene mine hadde den i ett par år før d å kan me sikkerhet si at den har kosta 40000,- på di årene. girkasse, clutch, topp pakning, foringer, drivakslinger. var mye.... den hadde gått 237000km da æ solgte den..

 

 

men vannvitti go bli å kjøre...men skal du kjøre fort å svingete vei må du senke den. som en geleklomp...

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm!

vel, det ble ikke noe saab allikavel...

 

hehe...men en ting e sikkert. å kjøre saab e som å kjøre me ulv i fåreklær...ikke mange ung gutta som vet ka en saab turbo e go før.

 

 

blir nåkk saab på mæ igjen. ;)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NG900 Turbo er vel noe av det råere man kan få taki av en 2 liter turbo. Motorne er solide og lett å trykke litt power ut av uten å gjøre større modifikasjoner.

 

Selv har jeg en 96 900SE Turbo som jeg har satt på open-air og mappet om litt. Turboen lader på 1,1 bar ++ og trøkker ut nesten 230 hest. MORSOMT ;D

 

Helt riktig at dette er ulv i fåreskinn...ingenting er som å kjøre ræva av en 325 feks ;)

 

Har ikke hatt problemer med min enda, kun at eksosanlegget begynner å ruste sunn. Men etter 286 000 km er det ikke så rart. Ellers har jeg gode erfaringer med disse bilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår