Gå til innhold

Lanzar DVD spiller i Audi a4

Ranger emnet

Laid _Back

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å koble en DVD spiller i bilen min av merke Lanzar. Jeg får bare lyd i den ene høytaleren foran. Alle høytalerne skal være i orden for de funket med den gamle spilleren.

Og når jeg setter inn en dvd film så får jeg meldingen: "You cant use this option while driving".. Jeg får ikke avspilt filmen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å koble en DVD spiller i bilen min av merke Lanzar. Jeg får bare lyd i den ene høytaleren foran. Alle høytalerne skal være i orden for de funket med den gamle spilleren.

Du har høyst sannsynlig aktive høyttalere bak i bilen, og har ikke overgangen du trenger for å koble inn forsterkeren i bilen.

Hvorfor du bare har lyd i én høyttaler foran, er dog i det blå ennå...

Og når jeg setter inn en dvd film så får jeg meldingen: "You cant use this option while driving".. Jeg får ikke avspilt filmen.

Noen som kan hjelpe?

Du har ikke lest monteringsanvisningen, noe som er i overkant slapt. ;) HandBrake-kabel eller hva Lanzar kaller den skal jordes (kobles til bilens håndbrekk iflg. loven)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har høyst sannsynlig aktive høyttalere bak i bilen, og har ikke overgangen du trenger for å koble inn forsterkeren i bilen.

Hvorfor du bare har lyd i én høyttaler foran, er dog i det blå ennå...

Du har ikke lest monteringsanvisningen, noe som er i overkant slapt. ;) HandBrake-kabel eller hva Lanzar kaller den skal jordes (kobles til bilens håndbrekk iflg. loven)

Og aktive høytaler betyr? hehe, er helt grønn i sånne ting :P

Ja, er ikke akk verdens beste i engelsk, men takk for hjelpen ;D

Skal prøve å jorde kabelen og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Nå er alt i orden. Jeg sura vist litt med kablene, fikk hjelp av en kompis. Og nå kommer det også opp video, siden jeg hørte på deg og jordet "parking break" kabelen :D

Nå gjenstår det å koble til forsterkeren og basskassa.

Vet du hvilken kabler og hvor mange meter jeg trenger? De selger for 500 på Vianor noe jeg synes er litt dyrt. Har en kompis i Polen som kan kjøpe det for 100 lapp liksom :P, jeg må bare vite hvor tykke kablene skal være..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke akk noe kraftig greier nei.

Det er sony Xplod basskassse, 12", 1000W. http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Car-stereos/Subwoofers/11-17/auction-239244540.htm

Og en forsterker av merken Clif Designes, som bruker 4 sånne røde sikringer, det står 40 på sikringene. Leste at det skulle være 3600W eller noe hvis det sier deg noe, men tviler på at det kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider