Gå til innhold

Halv årsavgift på "sommerbil"?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg et lite prosjekt av en bil i nærmste framtid.. Når jeg en gang skal ha den på veien igjen kommer det til å bli en bil nr 2/sommerbil som kun brukes på våren/sommern. Jeg lurer på om det er mulig å f.eks levere inn skiltene på vinteren og lagre de og hente de ut igjen på våren, for å spare forsikring, men jeg lurer på om det er mulig å gjøre dette å få halv årsavgift for det? Eller må hele årsavgiften betales selv om man bare har skilter på den i f.eks 6mnd i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies her, fordi staten kan ikke tape penger veit du..

 

For å få halv avgift må nok sommersesongen forskyves, så egentlig like greit å beholde skiltene på hele året, selv om bilen bare brukes om sommeren. Fordi forsikringa kan du spare penger på alikevel. Forsikringsselskapene forlanger nemlig ikke at skiltene må leveres før forsikringa kan sies opp. Men de melder jo i fra da, sånn at bilen fra statens vegvesen blir begjært avskiltet. Men begjæringen frafaller automatisk når bilen blir forsikret igjen.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapene forlanger nemlig ikke at skiltene må leveres før forsikringa kan sies opp.

JO DET KREVER DE. Det er ikke mulig å si opp ansvarsforsikringen på en bil som er påskiltet. Du kan si opp kaskoforsikringen når du vil, men den lovpålagte ansvarsforsikringen må du levere inn skiltene for å få sagt opp.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO DET KREVER DE. Det er ikke mulig å si opp ansvarsforsikringen på en bil som er påskiltet. Du kan si opp kaskoforsikringen når du vil, men den lovpålagte ansvarsforsikringen må du levere inn skiltene for å få sagt opp.

 

Har IF på hobbybilen, og siden datoen for halv årsavgift førstes gjør seg gjeldende fra 1 juli, så beholder jeg like godt skiltene på hele året, selv om bilen står hele vinter`n. Og hver høst har det fungert like fint å si opp forsikringa uten kverulering fra forsikringselskapet. Men det går ca 3 uker, så ligger det en begjæring på kjøretøyet i postkassa..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår