Seatfr Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 I dag tok jeg meg god tid til og vaske bilen og tørke osv.... Så da jeg endelig kom meg i gang med lakkrensen var det akkuratt som om det ble fult av olje flekker på bilen og det gikk ikke som før og tørke det av igjen. Så fungerte det likt med både poliosh og voks. Ble "oljeflekker" Måtte bruke litt makt og få tørket dette av med mf klut. Hva i all verden er gale? Testet med kortere tørketid og lenger tørketid før jeg tok det av med det var akkuratt likt. Bilen ble langt ifra så glatt og fin som den pleier og bli. Btw det var grei nokk temp ute og bilen sto i garasje med varmen på!:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 Har du vasket bilen med avfetting/shampo med voks? Noen avfettinger har et sånt oljbelegg i seg,som kan være litt vanskelig å få bort. Har aldri vært borti det der,men en god shampo som det ikke er voks i kan kanskje hjelpe deg. Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 (endret) Clayet du før lakkrens? Kan være olje/asfalt som har blitt løst opp av lakkrensen, og smurt utover lakken. Ristet du godt på flaskene før bruk? Produktene kan "skille" seg, så det er viktig å riste litt på de før bruk. Hvilke produkter er det snakk om? :) Edit: Kan også være som vento sier..produktrester fra avfetting eller "voks" :) Endret September 11, 2009 av T-G-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seatfr Skrevet September 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Brukte avfetting men en mild type. Har en såpe fra meguiars gold class eller no slikt uten voks. Alle flasker ble ristet gått clayet og brukte step 1-2-3 serien fra meg... Fatter meget lite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Tipper du har fått hologrammer.. dette kan for "utrenede" øyer se ut som fett/olje-lignende belegg. Hva er det du renser lakken med? Og jobber du for hånd? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hvilken bil er det? Var ut for noe av det samme en gang jeg polerte en sort volvo 850. Tror det har noe med type lakk som er på bilen. Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Du bruker vel ikke roterende maskin med disse produktene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Vedder på produktet har skilt seg. Typisk "oljeproblem". Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seatfr Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Brukte bare meguiars produkter paint claner som lakkrens :) meguairs step 1-2-3 serien. Jobba kun for hand. Er en sort seat leon btw... Men har aldri skjedd tidligere dette her. Gikk heldigvis meget bra til slutt da :) Men så mørkt ut :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Entet ble produktet for lite ristet, ellers er det hologrammer som step1 avslørte, mens step2+3 skjulte igjen tenker jeg.. men vanskelig å si uten å se det selv Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg