olaudi Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Har en audi a4 1.8t 98 mod ! som jeg skal bytte reg.reim på.. så lurte jeg på om det er noe vits å bytte vannpumpe i samme slengen? sitter dem sammen på den bilen her? :) takk for svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 vannpumpa drives vel ikke av reg-reima på a4 trur eg. Spørs vel om det er no merkbar slitasje på den, og om den skal byttes kunen det kanskje være kjekt med alu sitedet for plastikk, for at ann skal holde lenger neste gang. Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 (endret) Bytt den og termostaten i samme slengen. Like greit når du har demontert alt og hat alt "oppe i dagen" P.S Se her: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 Ikke samme bil, men samme motor. Kan være en grei rettledning :) Endret September 11, 2009 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olaudi Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 tusen takk for svar :) da tar jeg hele drittet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Termostat er vel lite vits i om den ikke er gåen. Den skiftes uansett veldig lett UTEN at det har noe med register og gjøre(da den sitter i termostathuset i kjøleforbindelsen fra radiator til motor og ikke har noe med reg.reim og gjøre). Vannpumpe derimot kan være greit og ta med. Km.stand på bilen da? Vannpumpa drives _som regel_ av reg.reima på de fleste biler. Og skiftes normalt kun der serviceskjema tilsier det, eller ved lekkasje(du ser et oksidert pulveraktig lag utenpå pumpa). Men det kan være greit å ta med, så du slipper å opp med det i etterkant kun for å skifte vannpumpa..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg