JokkmokkTurbo Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Sier seg selv :P Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 mitt tips som de fleste glemmer og nevne her er, å starte i riktig retning..hva med å begynne i denne rekkefølgen: 1. Drivverk(Girkasse, grøvere mellomakslel, diffsperre og clutch, alle som har bygd volvoer vet at dette ikke er holdbart originalt og ekstremt irriterende og slite med...) 2. Bremser og fjæring (Trenger ikke noe hinsides gromt, sørg for å ha på ny dot5 væske og kjøp noe grommer skiver og klosser. F. Eks tarox, bilsteindempere og godt med senk er også kjekt) 3. Safety (sånt som halvbur, bøttestoler og 4 pkt seler, da stolene i 240 er helt latterlig bedritne til banekjøring pga av sidestøtten som ikke fins i det hele tatt. Halvbur koster vel rett under 2k, samme med bøttestoler og seler) 4. Motor (Kjøp noe ferdigbygd fra sverige, eller kjøp en fk/ft motor og begynn smått og oppgradere den.. har bygd på en 240 i noen år nå, og er enda ikke ferdig..og jeg angrer som en gift mann dagen derpå at jeg ikke startet i den rekkefølgen..haff..tenkt så mye det ville spart meg for.... Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Eller bare kjøre turbo uten alt det maset.. :P Han spør ikke etter 500hk.. :P Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 fortsatt...med en gang man passerer 150hk er drivverket i faresonen. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 jeg har forresten bare 280hk på hjula og har skiftet ut det meste Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjorden Drifting Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Takk for alle råd. Men eg har no kjøpt en 16v topp fra sverige. Fikk en bra pris så jeg slo til, så det blir nok den veien jeg bår. Men hvilken girkasse burde jeg gå for? Og hvordan er dette med cutom insug på 16v? Er det noe som må til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.