Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Kelpguze

Problemer med å lese navi-cd Audi A6

Rate this topic

Recommended Posts

Hei. Vi har nettopp kjøpt en Audi A6 2006 mod, og jeg får ikke navigasjonen til å virke.

Når jeg setter inn navigasjons-cd`n klarer ikke spilleren å lese den. Det står bare [insert navi-cd] og da er plata allerede i navigasjonsspilleren.

Noen som har hatt problemer med dette, eller har noen gode ideer på hva man kan gjøre for å få det i orden..?

Jeg har en kopi som er brent, men spilleren klarer ikke å lese original cd heller.

Jeg lurer på om jeg egentlig prøver feil plater..?

Hva annet en travelpilot kan det være? Det er i hvertfall uten tvil cd, og ikke dvd.

Det irriterer meg grenseløst.

Bilen er import fra nederland, og jeg har selvfølgelig alt av brukerhåndbøker på et slikt språk. Jeg er ikke sikker på hvilken type MMI jeg har en gang.

Har nå funnet ut at jeg har Audi MMI Basic Plus i bilen. Er det noen som kan fortelle meg hvilken type navigasjons-cd jeg skal bruke..?

Blaupunkt Travelpilot ser ikke ut til å fungere, men hva vet jeg...

Takker med varmt hjerte for alle svar.

Har akuratt samme systemet (mmi navi plus) sjekket med møller om pris på ny audi navigasjons cd, og synes denne var rådyr. Er det mulig og laste det ned fra nettet og brenne på cd eller evt andre levrandører som er litt rimeligere?

Har nå funnet ut at jeg har Audi MMI Basic Plus i bilen. Er det noen som kan fortelle meg hvilken type navigasjons-cd jeg skal bruke..?

Blaupunkt Travelpilot ser ikke ut til å fungere, men hva vet jeg...

Takker med varmt hjerte for alle svar.

Kartet du skal ha er fra Navteq. Og du skal antakelig ha en DVD, og ikke en CD...uten at jeg er helt bombesikker. ;)

Her er hva en blogger som kontaktet Møller, med forespørsel på pris, hadde å si...

Edited by henne
tilføyelse

Har samme problem. Jeg har en audi a4 2002 modell bilen er importert fra Tyskalnd så har navi cd som virker i tyskland men ikke norge. Eneste jeg vet er at disse cdene er DX beskyttet. Om det er dvd eller cd kan variere fra hvilken års modell det er snakk om hvis jeg ikke tar helt feil.

Hei. Vi har nettopp kjøpt en Audi A6 2006 mod, og jeg får ikke navigasjonen til å virke.

Når jeg setter inn navigasjons-cd`n klarer ikke spilleren å lese den. Det står bare [insert navi-cd] og da er plata allerede i navigasjonsspilleren.

Noen som har hatt problemer med dette, eller har noen gode ideer på hva man kan gjøre for å få det i orden..?

Har samme problem med ettermontert navi-enhet, dvd-platen med kartdata settes inn men står bare og leser/hakker uten at det skjer noe mer og så står det "insert navi" eller noe slikt i displayet foran.

Jeg har testet endel og man bør i hvertfall bruke en orig. mmi dvd-plate for å unngå at også dette kan være feil. Jeg har byttet laseren inni enheten, men det hjalp ikke. Prøvde også å bytte en IC/krets og da funka den plutselig i 2 dager, men nå er den tilbake til samme dritten igjen. Jeg tror det er en elektronisk feil inni enheten, men det er ikke lett å skaffe løse deler til disse siden teknisk skjema ikke er lett å skaffe. Ny enhet koster skjorta (fullpris borti 20.000 kr fra Audi) og også brukte deler på ebay etc er dyre og de er nok reparert minst 1 gang allerede. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men siden du har kjøpt en bil med navi fra fabrikk, så kan du jo høre med Audi om de vil gi deg en ny del...

Hvis du får ny kjøper jeg din gamle som deleenhet :)