Gå til innhold

OBS OBS. Luring skal selge bil!

Ranger emnet


Rakapparat

Anbefalte innlegg

Klart det finnes ærlige innvandrere, ingen tvil om det, det er bare det at det finnes en del av dem som syns det er allright å kjøpe billige drittbiler, stelle de litt opp, som oftest jalla, justere litt på speedometret og så legge dem ut for salg for en høyere pris.

Det finnes nordmenn som driver med slikt og, men har følelsen av at det er flere av våre ikke vestlige innvandrere som driver med dette, til tross for at det er en større andel av nordmenn her, ENDA.

 

Og når man klager etterpå, så kommer det sikkert en" jai ikke forstå, jai ikke vite, do væra rasist" eller noe.

Beklger, men det er min erfaring med innvandrere, ikke at jeg har handla bil av noen, og er det en som oppfører seg normalt så er det ikke sikkert jeg hadde hatt noe i mot å handle av dem.

 

Hva med alle annonsene med caps lock og skrivefeil til tusen, skulle tro de prøvde seg på ett annet språk enn norsk?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selger har gjort med å justere km.standen på bilen synest jeg personlig er forkastelig...men han har ikke gjort noe ulovelig før ved ett evt salg.

Det er fritt frem å justere km.standen på bilene men en har en opplysningsplikt på dette. Klart han ikke forteller om dette ved ett salg, poenget mitt er vel egentlig hva oppnår tidligere eier med å anmelde dette? Ny eier står vel fritt til å gjøre hva han vil med sin egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eier står vel fritt til å gjøre hva han vil med sin egen bil.

Ikke hvis han som her, har oppgitt feil km stand i annonsen.

Altså prøver han bevist å selge en bil som det er endret KM stand på uten å opplyse om dette!

Tviler sterkt på at dette vil bli nevnt når noen kommer for å se på bilen.

-"Kompis, jej har endre litt km på denne kjerra, du tykka det Ok??, Kompis? ;)

 

Skeptisk til dette scenario.

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis han som her, har oppgitt feil km stand i annonsen.

Altså prøver han bevist å selge en bil som det er endret KM stand på uten å opplyse om dette!

Tviler sterkt på at dette vil bli nevnt når noen kommer for å se på bilen.

-"Kompis, jej har endre litt km på denne kjerra, du tykka det Ok??, Kompis? ;)

 

Skeptisk til dette scenario.

 

//M

 

Ja det har jeg også skrevet i innlegget mitt.

Men hva har tidligere eier med dette å gjøre i forhold til en anmeldelse? Hvor er ulovligheten i å gjøre dette så lenge

selger ikke har solgt bilen til ny eier ennå. Da er det ny eier som må anmelde forholdet da og få hjelp av tidligere eier til å

bekrefte km stand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er jo bare en gammel driter uansett.. Enhver oppegående bilkjøper vet å drite i km-stand og heller fokusere på i hvilken stand bilen faktisk er.

 

At forrige eier solgte billig til nåværende eier har INGENTING å si. Selvfølgelig er det surt for forrige eier, han/hun får ta det som en lærepenge. Is i magen og ikke napp på første interessent som melder seg med bud over vrakpant så er mye gjort :)

 

Så til FRP-folket.. Enhver oppegående halvfjott vet at det er NOK av nordmenn som driver på samme måte. Nå skal jeg ikke ødelegge muligheten til å slenge litt bensin på innvandrerbålet. Kos dere videre.. Hvem vet, kanskje dere har fyra hverandre såpass opp at dere faktisk truer med balltre og annen driiiiid innen vi har nådd side 4.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde bedre om deg, Hondaen..

 

Personangrepene kan du spare deg for, jeg sier det jeg mener. Det får du bare svelge. Dette er som sagt en gammel bil, det viktigste er at bilen er i ok stand..

 

Det at ikke alle bilkjøpere er oppegående er vel neppe min feil.. Ta deg en chillpill og nyt litt VTAC til sinnet går over.imstupid

 

Jeg stemmer forøvrig på Jensemann!

 

Det er bare så sykt forutsigbart at enellerannen fjott kommer og klager på våre nye landsmenn siden en av dem prøver å deale en kmjustert bil.. Nordmenn er ikke bedre.. AT ALL.

Endret av Nytern
Renset opp i språkbruken :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppryddinga , her var den på sin plass :)

 

Hva tidligere eier har med å anmelde dette, jo hvem ellers kan bekrefte aktuell km stand enn fyren som eide bilen for 2-3 uker siden.

I det bilen blir annonsert med en lavere km-stand enn den har er det forsøk på svindel, i det bilen blir solgt med dette er det svindel.

 

Si at vedkommende har kjøpt bilen for 10 000, stillt tilbake 100 000, vaska den og annonserer den for 17000 og selger den litt pruta for 16000, og har da tjent ca 5.500,-.

Vedkommende som kjøper bilen tror han får en kjempebra bil for en billig penge og det kan hende, men hva om det viser seg at alt av foringer er utslitt, clutchen begynner å slure og motoren bruker olje, ting som ikke er å forvente på en bil som er gått 170 000 med den "superbe" japsekvaliteten, når det gjelder folk som ser seg blind på km.stand, har han da ikke blitt lurt grundig, skal det være fritt fram for folk å drive med lureri, bare fordi det er en fillebil til under 20k.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig på mange punkter, Granada. Det jeg prøver å si er at typiske høy km feil merker man veldig lett på bilen ved en evt prøvekjøring. Hvis foringer er på tur, clutch er dårlig osv er det jo no go for et evt kjøp. Nå har jo slitasje mye med kjørestil å gjøre, kan liksågodt være bedre clutch på en bil som har gått 150k km enn en som har gått 50k km bare fordi bestemor har slura sistnevnte siden den var ny :)

 

Jeg ser frustrasjonen, dette er jo juks. Selvfølgelig bør det varsles osv, men jeg hadde ikke følt meg veldig lurt som kjøper om bilen var i bra stand reell km tatt i betraktning. Dette er jo et mye større problem mht nyere biler som faktisk har en listepris i langt større grad knyttet til km-stand uavhengig av vedlikehold.

 

Ny bil - Km-stand viktig.

Gammel bil - Stand viktig.

 

:)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår