Gå til innhold

turbo klokke på tdi

Ranger emnet


Mondeo_85

Anbefalte innlegg

Prøvde å søke litt rundt her, men fant ikkje svar på spørsmålet mitt.. så prøver ein tråd eg...

 

Sku ha koblet opp ei turbotrykk klokke på golf tdi 130hk min.

men litt usikker på ka slange eg kan koble meg inn på, finne liksom bare ein slange som går ut fra insuget, og den kommer ut fra ein regulator trur eg.. da e det vel lite vits i å koble seg inn på den..

 

Er vel kansje noen som har gjort dette selv som kan komme med tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du finner turboen å ser den lille runde dimgsen der.(orginal wastegate) der går det en slange inn på.. litem tynn en. klipp den på midten og sett på det t-stykket som følger med når du kjøper deg turbotryksmåler. enkelt:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du finner turboen å ser den lille runde dimgsen der.(orginal wastegate) der går det en slange inn på.. litem tynn en. klipp den på midten og sett på det t-stykket som følger med når du kjøper deg turbotryksmåler. enkelt:P

 

Går det ann?

holder akkuart på med det samme på min, og skulle til og fikse det i dag. Har hørt at jeg må lage hull i innsug slangen og lime og tette der for og få det rikige trykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du sier blir jo uansett feil.

Når du har en Diesel bil så må man borre hull enten i innsug slangen, skru og lime på en bremsenippel, og måle trykker derfra.

Eller så kan du borre og gjøre det samme i intercool røret, eller det originale firkantet plast røret som går opp.

Da får du rett måling på trubotrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår