Gå til innhold

Skal kjøpe ny bil til maks 400 000, andre alternativ enn Impreza boxer diesel?

Ranger emnet


antevalente

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal kjøpe meg ny bil og har funnet ut at den nye diesel Imprezaen er bilen for meg. Men før jeg tar det store valget må jeg vurdere aktuelle alternativ. Det er jo snakk om mye peng og det kan være noen alternativer som jeg har oversett…

 

Her er det jeg liker ved Imprezaen:

- En bil ikke ”alle” har

- Diesel, med lite forbruk og mange hester

- 4x4

- Sporty kjøreegenskaper

- Driftsikker

- Gode muligheter for litt styling (jeg går ut i fra at man kan bruke stylings kitene som passer til WRX)

- Satellittnavigering og god stereo anlegg med mulighet for ekstern lydtilkobling (ipod osv)

- Liten verditap

- En flott bil (særlig fronten, må få gjort noe med den bakenden..)

 

Alternative biler bør ha flest mulig av det jeg har listet opp …

Må også si at jeg er meget interessert i stasjonsvogner.

Og den må ikke være splitter ny:)

 

So, what else is out there?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har gjort et ganske godt valg der :) Men det beste er jo å prøve diverse andre biler i samme klasse, det er ofte da man blir betatt av en bil.

Ellers er jo Alfa Romeo 159 Sport wagon en bil med nydelig design, og som ikke "alle" kjører rundt i.

alfa159-sportwagon-ti-16a.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn alfa så jeg 2 ganger på en dag. Den ene va på vei opp på en bergningsbil den andre hang etter en annen bil i et tau...

 

Ville vurdert en A5 eller A4 med 2,7 eller 3 liter diesel. Kongebiler med masser av komfort og gode kjøreegenskaper. Kvaliteten er løfta mye i forhold til de gamle modellene, bla macpherson i forstillinga igjen.

Dessuten er sjuken fra de gamle V6 diesela vaksinert i de nye utgavene.

 

Subaru har produsert diesel i vel et par år så ville vel ikke helt stolt på den egentlig jeg men... og boxer er jo ikke akkurat den beste måten å lage en motor på.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronikken i en alfa er ikke mye å skryte av. Alfa romeo er designkunst, ikke bruksbil.

 

Hva med opel Insignia? det er utrolig pene biler (og ser eksklusiv ut) og er blitt kåret til car of the year. De starter på ca 280 000, og da har du plenty penger til utstyr og en grom motor. Du får faktisk den med 2.8 turbo med 320 gamper og 400 nm, men da koster det jo deretter og. Men det er mange gode dieselmotorer og hvis det er ønskelig

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det quattro systemet som sitter på audi A3 opp til 03 er ikke mye gromt på vinteren. Haldex system som kobler inn og nærmest hjelper deg å dytte bilen ut av veien. Subaru har permanent 4x4 noe som ikke byr på overaskelser.

Den quattroen som var å få før som var permanent var bra saker.

Skal man ha permanent 4x4 på ny audi vet jeg at MTM har ett program som gjør at man får 50/50 fordelig.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det quattro systemet som sitter på audi A3 opp til 03 er ikke mye gromt på vinteren. Haldex system som kobler inn og nærmest hjelper deg å dytte bilen ut av veien. Subaru har permanent 4x4 noe som ikke byr på overaskelser.

Den quattroen som var å få før som var permanent var bra saker.

Skal man ha permanent 4x4 på ny audi vet jeg at MTM har ett program som gjør at man får 50/50 fordelig.

 

A3'n har motoren feil vei. Derfor funker ikke det spesielt bra. Permanent 4x4 med 50/50 fordelig drar mye suppe og er tungdrevet. Dessuten er det ikke det beste å kjøre med. 40/60 for/bak er myyye bedre å kjøre med.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JChE: Ja den Alfen er grisefin, har sikla mye etter den:) men som JvhCossie og Keiek sier, så er jeg også ganske skeptisk til kvaliteten på de italienske bilene. Eller er det bare gamle fordommer jeg har som henger igjen?

 

JvhCossie: har tenkt det samme angående den nye motoren, så i min skepsis har jeg snakket med en del verksted(ikke forhandler) får å høre om dem hadde hørt om barnesykdommer med den, og det hadde de ikke. Noen andre som har hørt noe?

 

Keiek: Ja, du sier noe der:) må få sett litt nærmere på den Insigniaen.

 

Kai_G: Samme gjelder med Accorden, skal se litt nærmere på den. Honda vant visst en kåring når det gjaldt pålitelighet her om dagen .. det liker vi:) Har også sett på Legacyen ja, synes den er meget fin. Men har lest at den gamle 5 trinns kassa ikke yter rettferdighet til den nye dieslmotoren. Så gjenstår det å se på den nye Legacyen med 6 trinnskasse, har enda ikke bestemt meg om jeg liker den etter de første bildene jeg har sett. Men den blir sikkert å koste godt over 400k...

 

I 4x4 debatten har jeg nok ikke kunnskaper til å begi meg ut på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at den nye Impreza dieselen er en nydelig bil å kjøre, har kun kjørt den med sportpakken og ble veldig imponert! Eneste som mangler på dieselen er boxerbensinlyden. Den var nydelig på veien, eneste jeg ville satt fingeren på utenom lyden er all hardplasten i interiøret. Ellers mener jeg bilen er perfekt! Jeg skal garantert kjøpe en slik om noen år, når de har falt i pris. Og de er uberfete i hvit!

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår