gringe Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Hei! Har et lite problem.. Noen ganger etter at jeg har stoppet bilen min og skal starte den igjen lyser batterilampa, men med en gang jeg er litt borti pedalen forsvinner den. Mens noen ganger kan bilen stå i flere dager uten bruk for så å fungere som normalt, mens det en eller annen gangen skjer att batterilampe lyser. Den er spesiell når det er kaldt ute... tyder det på att batteriet begynner å bli dårlig? Takker for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Hei!Har et lite problem.. Noen ganger etter at jeg har stoppet bilen min og skal starte den igjen lyser batterilampa, men med en gang jeg er litt borti pedalen forsvinner den. Mens noen ganger kan bilen stå i flere dager uten bruk for så å fungere som normalt, mens det en eller annen gangen skjer att batterilampe lyser. Den er spesiell når det er kaldt ute... tyder det på att batteriet begynner å bli dårlig? Takker for svar! :) hvilken bil er dette? har du sjekket at det er skikkelig kontakt på polene?:) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Ikke noe å bry seg om i det hele tatt. Dynamoen trenger litt fart for å begynne å lade bare. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoppsann Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 .. men hvis det er flere/mange år siden du har byttet batteri, så er det ikke akkurat en ekstremt kostbar affære - og vil hindre at du står på hytta i minus 30 og ikke får start på faenskapet. Batteri er tildels "forbruksvare" - de varer ikkje forevig, veit du. Biltema is your friend. 500-700-800 spenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Dette er sannsynligvis tegn på at børstene/dynamoen begynner å bli slitt. En vekselstrømsdynamo(som alle relativt moderne biler har) skal i prinsippet lade like mye uavhengig av turtall, men blir børstene slitt, blir magnetiseringen dårligere, og dermed blir ladingen dårligere. Så lenge den ikke lyser konstant, kan du sikkert kjøre med det ei stund til. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg