al3x Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Heisann. du sier at alt funker fint. hva med dette: får du nav på FIS og når du starter bilen går nav på nattmodus? selv om du kjører på dagen og har fargene på auto. :) venter svar fra deg Har du husket å kode om instrumentene via Vagcom så bilen vet at den har rns-e? Jeg satt inn rns-e forigårs og fikk opp info på FIS, selv uten riktig adapter. Og for at den skal skifte automatisk så man vel ha automatisk avblendbart/blendbare speil? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Heisann. du sier at alt funker fint. hva med dette: får du nav på FIS og når du starter bilen går nav på nattmodus? selv om du kjører på dagen og har fargene på auto. :) venter svar fra deg Hei Jeg har ikke farge FIS. Og det er visstnok noen "røde" FIS som ikke får opp RNS-E. Så jeg får ingen symboler i FIS. Er vel en innstilling i RNS-E som en også må gjøre for å få navi symboler i FIS. Gå inn i setup og slå på kompass. Står det av så kan det være årsaken til at det ikke vises i FIS. Hvis ikke så er du kanskje en av de heldige som ikke får det i FIS. Når det gjelder nattmodus osv så har jeg ikke satt meg inn i det enda.. Skal kikke litt på det.. Mvh Kjetil Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 jeg får nav opp i rød-FIS, men jeg må trykke på standby-knappen to ganger for att det skal komme, og åpner jeg døren så må jeg gjøre dette igjen.., lest att det er flere som må det.. dette med nattmodus tror jeg funker fint det og, blir vertfall ikke plaget av lyset fra skjermen om natten:) Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Og for at den skal skifte automatisk så man vel ha automatisk avblendbart/blendbare speil? jeg tror att den bruker satelitt info for å vite om sola er oppe eller ikke der man befinner seg og justerer etter dette.. Var vertfall slik på bmw`n jeg hadde Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 (endret) jeg får nav opp i rød-FIS, men jeg må trykke på standby-knappen to ganger for att det skal komme, og åpner jeg døren så må jeg gjøre dette igjen.., lest att det er flere som må det.. dette med nattmodus tror jeg funker fint det og, blir vertfall ikke plaget av lyset fra skjermen om natten:) Hvilken årsmodell er bilen din? Standby knappen, hvilken knapp mener du? Altså slå på og av rns-e? Skal prøve å se om det hjelper her.. :-) mvh Kjetil :) Endret November 5, 2009 av Kjetilr Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 jeg tror att den bruker satelitt info for å vite om sola er oppe eller ikke der man befinner seg og justerer etter dette..Var vertfall slik på bmw`n jeg hadde Hm..ja kanskje det? Det jeg merket med min er at om jeg åpner døra og tak lyset går på, så går også lysstyrken på rns-e skjermen opp. Navi i FIS funker fint hos meg :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 (endret) Hvilken årsmodell er bilen din? Standby knappen, hvilken knapp mener du? Altså slå på og av rns-e? Skal prøve å se om det hjelper her.. :-) mvh Kjetil :) 04 mod, men ettermontert Rns-e så vet ikke hvilken årsmodell den er.. jepp, den du skrur den av/på med, litt merkelig løsning egentlig men det er jo sånn det fungerer for dem jeg har pratet med også:) men husker ikke i farten om jeg må holde den inne til den skrus av eller om det er nok å bare trykke raskt 2 ganger.. Endret November 5, 2009 av nmork48 Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Hm..ja kanskje det?Det jeg merket med min er at om jeg åpner døra og tak lyset går på, så går også lysstyrken på rns-e skjermen opp. Navi i FIS funker fint hos meg :) ikke alle biler som har lys-sensor da:) så er sikkert flere løsninger:) Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 6, 2009 Rapporter Share Skrevet November 6, 2009 04 mod, men ettermontert Rns-e så vet ikke hvilken årsmodell den er..jepp, den du skrur den av/på med, litt merkelig løsning egentlig men det er jo sånn det fungerer for dem jeg har pratet med også:) men husker ikke i farten om jeg må holde den inne til den skrus av eller om det er nok å bare trykke raskt 2 ganger.. Dette må prøves.. Jeg har sein 06 modell. eller på audi språket 07.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 6, 2009 Rapporter Share Skrevet November 6, 2009 Fikk det ikke til å virke. Har prøvd mye rart.. Ellers så går min i nattmodus som er styrt av lysssensoren.. Vel å merke når innstillingene står på Auto da. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2009 Fikk det ikke til å virke. Har prøvd mye rart.. Ellers så går min i nattmodus som er styrt av lysssensoren.. Vel å merke når innstillingene står på Auto da. og du har kodet (instrument->17->channel62) til å vite at du har navigasjon? Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Hei Jeg har ikke riktig vag-com kabel(har bare "gammel" type).. Men Morgan som jeg kjøpte av gjorde det mener jeg. Får kjøpe meg en ordentlig kabel.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet November 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Hei Jeg har ikke riktig vag-com kabel(har bare "gammel" type).. Men Morgan som jeg kjøpte av gjorde det mener jeg. Får kjøpe meg en ordentlig kabel.. :) kodet han bilen til deg eller bare spilleren? For om ikke instrumentpanelet ditt er kodet så får du ikke opp nav i fis! Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Han kodet alt. Monterte hos han. Gjorde det meste sjøl, mens han monterte gps antenna og stod for kodinga. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
igider Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Det med speila skjønte jeg ikke noe av. Nei jeg har ikke kodet bilen eller spilleren. hmm, skal møte han jeg kjøpte fra snart. får vel høre med han. takk skal du ha... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg