Gå til innhold

Ny bil, passat? 50 000,-

Ranger emnet


Flyndra90

Anbefalte innlegg

Hei, colten blir kondemnert og jeg sitter nå uten bil. Jeg trenger derfor en ny bil og jeg vet hva jeg ikke var fornøyd med når det gjalt colten så kanskje jeg kan gjøre et bedre valg denne gangen.

Først og fremst er jeg lei all den billige plasten, fikk ikke akkurat kvalitetsfølelse når jeg satte meg inn, det var vel stort sett det eneste bortsett fra en veldig slapp motor(1,3l) og lite plass.

 

Jeg har et budsjett på 40-50 lapper, og har tittet litt på blandt annet passat. Til den prisen kan jeg få en 98~ model som har gått i underkant av 200 000. Det jeg er litt redd for er at 1,6l er like slapp som colten, og de andre motoralternativene er jo igjen litt dyrere i pris. Jeg har en passat 94mod 2,0l og den motorn er veldig fin, men denne bilen er såppass sliten at vi kommer ikke til å ta vare på den. Hvordan er driftsikkerheten på disse passatene? Noe jeg bør være obs på?

 

Er åpen for andre forslag også, har vurdert a3/a4 også men de er jo igjen dyrere i pris og jeg kan ikke strekke meg mer en 50 000 MAKS. Har noen kriterier

 

* Manuelt gir

* Pent intriør

* Ekstrautstyr (elektriske vinduer og sentral lås er et must, resten er bare et plus)

* Pen å se på

* Brukbar motor, men trenger ikke noe som går så veldig bra.

* God og kjøre, god komfor

* Ikke over 200 000km

* Helst ikke stasjonsvogn, og helst ikke en helt jævli farge.

 

F.eks denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18361407&sid=xz10jbgupoKH789623&pos=null&tot=null

Endret av Flyndra90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke førsthånds erfaring med disse bilene, men min mor har en 97\98 mod passat stv og noe har jeg plukket opp fra kamerater som har vært borti disse bilene.

 

De tidligste modellene av disse bilene skal du holde deg unna (mener de kom i 97) da det var mye barnesykdommer ute å gikk. Evt så bør den ha en heftig service\reperasjons-historikk. Er i grunnen det samme med A4 har jeg hørt, men denne kom vel i 95.

 

Det som har vært med gamla sin bil er endel tull med det elektriske, som vindusheiser, sentrallås osv. Hun har 1,8 turbo så motormessig har jeg lite å utsette på bilen.

 

Så skal det vel og nevnes at deler til disse bilene ikke er akkurat billige.

 

Dere får skyte meg om jeg tar veldig feil her, men dette er iallefall det jeg har hørt\vært borti selv 8)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Passat i denne årgangen er det bare å holde seg langt unna. Samme med Audi. Jeg ville eventuelt prøvd å skaffet meg en 5 serie hvis du vil ha tysker, hvis ikke det er viktig, får du masse Japansk som er bra for den prisen: Avensis, 626, Galant, Accord stasjonsvog(sjeldne). BMW 3 serie, (fra 99 og utover) begynner vel å komme ned i disse prisene også, men ikke helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropp vag-produktene om du ikke er mekaniker! kan bli kule biler, men mye skruing!

 

Kjøper du derimot en w124(1985-1996) E-klasse Mercedes, så har du fin bil og kvalitetsfølelse! Du angrer ikke på Mercedes for å si det sånn.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. foreldrene min har en Passat 1,6l riktig nok en 2000mod, denne er slapp som f, så aldri gå for 1,6l. her har det også vært mye problemer med bremsecaliperene, drivaksler og mansjetter, og en del understellsdeler som foringer og stag. Og som sagt deler er dyrt til disse, forgje service kom vel på 17000kr :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå for litt tidligere vag produkter? En Audi 80 91-95 modell med 2.3l 5er og quattro får du til den prisen. Her er alt superenkelt konstruert så du kan gjøre endel selv, det er masse brukte deler og det er en biltemabil. Dette er også biler som har bra kvalitet hvis du finner et rustfritt eksemplar som er fulgt opp på servicer og oljeskift.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at jeg har lyst på en litt nyere bil som ser litt mer moderne ut både inn og utvendig. Mercedes blir det nok ikke, da jeg ikke får noe særlig til de pengene jeg har i tillegg til at jeg ikke er noe fan av mercedes. Vurderer bmw 3 serie også, men her igjen synes jeg ikke jeg får så mye for 40-50, men disse bilene går vel ganske langt uten så alt for store problemer eller? Audi 80 hadde jo vært en mulighet, vet at det er bra biler, men er liksom ikke helt den type bil jeg er ute etter, quatro er helt unødvendig for mitt bruk uansett. Er bilstereo som er den store interessen uansett, så jeg trenger en bil der ikke alt av plast og blekk dirrer som faen. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med saab da? Sett litt på både 900, 9000 og 9-3, noen som har noe å utsette på disse?

 

Saab har bra kvalitet etter hva jeg har befart. 900 ser iallefall ikke moderne ut;) Kjenner en med en 9000 med turbomotor som har kjørt 350,000 og den maler fortsatt fint. Fattern skal kjøpe seg brukt 9-5 2,3t som bruksbil pga at han har fått anbefalt at dette skal være bra kvalitet.

 

Tror Saab skal være gode biler, eneste jeg sliter med er utseendet.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg klar over, men får ikke en bil som ser moderne ut til det budsjettet jeg har virker det som, bortsett fra de som scorer 0 på alt annet. Og virker som saab er en bra bil på alle andre mulig måter, får jo med en brukbar motor også. Synes utseende på de saabene er helt greie egentlig. :)

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=18532092&reference=2/185/320/92_1612961553.jpg denne så jo ganske fin ut eller?

 

Noen som har noe å si på hvor spreke disse bilene er eller?

Endret av Flyndra90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å gå for en 9000 selv i framtida jeg også, bare ikke sedan. Selv syns jeg kombikupeen er mye penere.

9000 skal være veldig stabile, pålitelige og gode biler. Dessuten bruker de mindre drivstoff enn både 900NG/9-3/9-5, selv om de er samme motor. Eneste jeg har hørt som er negativt er at forstillinga ikke tåler så godt brede og store felger, og at girkassa ikke tåler så mye mer enn 200 hk på 2-literen.

 

edit: Dette kan være et veldig godt kjøp:

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=961688;Modified=1250567438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår