Gå til innhold

Hvor bør jeg chippe min 1.8T ?

Ranger emnet


dobben

Anbefalte innlegg

Finnes det folk her med erfaring med chipping på A4 2.0TFSI? Det er kanskje et longshot siden det ikke er mange slike i landet, men er vel verdt et forsøk...

 

Ser jo unektelig fristende ut med 247hk/350Nm som chipsenter.no oppgir på denne. Har også quattro og 6-trinns automat. Holder det? Er det noen løsning tilgjengelig for å "switche" program med en bryter inne i bilen? Kunne tenkt meg å kjøre originalt til vanlig, siden det tross alt funker ganske bra som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Finnes det folk her med erfaring med chipping på A4 2.0TFSI? Det er kanskje et longshot siden det ikke er mange slike i landet, men er vel verdt et forsøk...

 

Ser jo unektelig fristende ut med 247hk/350Nm som chipsenter.no oppgir på denne. Har også quattro og 6-trinns automat. Holder det? Er det noen løsning tilgjengelig for å "switche" program med en bryter inne i bilen? Kunne tenkt meg å kjøre originalt til vanlig, siden det tross alt funker ganske bra som det er.

 

V-Tech!

http://www.vtech.se/index.php?osCsid=dff9c0f1afa9ccba3ee52ecacf61e106&first=6&second=352&third=354&manufacturers_id=6&filter_id=354&keywords=&osCsid=dff9c0f1afa9ccba3ee52ecacf61e106&inc_subcat=1

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

var inne på denne siden, litt merkelige tall på nm de opererer med!

Er jo direkte svindel de driver med på den siden!

om man bare får 250nm etter tuning hos de så har man jo i realiteten bare fått 30nm om tallene stemmer!

sjekket på 1,8t 2004 mod

Org: 163 hk 166 nm

Steg 1: 213 hk 255 nm

Etter det som står i manualen til bilen min så skal den ha over 225nm originalt:-P og

autopower.no oppgir 210nm org, og 322nm etter tuning

TS-chip oppgir 225nm orginalt, og 330 etter tuning

 

Autopower.no driver foresten med ppc-tuning de og

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne på denne siden, litt merkelige tall på nm de opererer med!

Er jo direkte svindel de driver med på den siden!

om man bare får 250nm etter tuning hos de så har man jo i realiteten bare fått 30nm om tallene stemmer!

sjekket på 1,8t 2004 mod

Org: 163 hk 166 nm

Steg 1: 213 hk 255 nm

Etter det som står i manualen til bilen min så skal den ha over 225nm originalt:-P og

autopower.no oppgir 210nm org, og 322nm etter tuning

TS-chip oppgir 225nm orginalt, og 330 etter tuning

 

Autopower.no driver foresten med ppc-tuning de og

Svindel er vel litt å ta i da...skrivefeil kanskje er et bedre ord ;)

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt svar... chipsenter.no :) 99 oktan, luftfilter... går som et helvete!!!!! stabilt og fint.

 

Skal du ha enda mer krutt kan du bytte downpipe, eksos, innsprut, turbo og få opp mot tja... 400-450 hk :) men da må du seff bytte mye annet, clutsch bremser etc. 1,8T er en super trimmbar motor! en av de beste faktisk, bortsett fra rekke femmern til wag :D

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan absolutt anbefale ppc-tuning fra BSR. Dette har, som mange nå sikkert vet, ingenting med såkalt "powerbox" å gjøre. Dette er egentlig chiptuning hvor du selv enkelt omprogrammerer styreenheten via diagnosekontakten i løpet av 4-5 minutter. Du kan like enkelt stille tilbake til originalprogrammet. Ingenting er tilkoblet mens den er trimmet. Har kjørt med dette ca to år og og rundt 25.000 km uten problemer. Jeg har riktignok diesel, men har ingen problemer med å tro på effekten de oppgir. De har holdt på lenge spesielt med Audi/VW-motorene og er seriøse.

Her ser du litt info: http://sv.bsr.se/products/. Du har tidligere fått link til http://www.autopower.no, som er norsk forhandler. Dersom du tilfeldigvis skal til Sverige kan du jo spare noen kroner på valutadiff. Men så skal du egentlig betale moms inn i Norge da :-)

 

196hk/322Nm og 6.900,- både i Norge og Sverige. Med dagens kurs sparer du 1.200 - 1.300 ved å kjøpe i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår