CelicaGT Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Hei, har fått en Golf 2 1.8 (1985 mod) som eg skal fikse opp og bruke som bil nr 2. Sliter litt med at den av og til går på 2-3000 omdr. Har skifta voksventilen i forgassern men det hjalp kun i 1 veke. Har hørt det sitter ein gummi pakning i innsuget der kjølevæska renner som ekspanderer når den blir gammel og stenger for kjølevøska som skal inn til voksventilen på forgassern, derav høg tomgang...? Kan dette stemme? Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 har samme problem, men har ikke kommet så langt som å gjort noe ennå, så viss det er noen tips så :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Ingen andre som har vert borti dette??? Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkers Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 jeg hadde samme problem med gammle bilen... jeg rensa gasseren og justerte den. da ble det bra. bytta også det som var av pakninger. Siter low and slow is how it goes http://www.bilforumet.no/golf-ii/198356-tr-den-golfen.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Hva slags motor er det? Kan være at den suger falsk luft, evt. sprekker i slanger eller lignende. Kan være mye rart. Er det forgasser kan du jo prøve det bikkers sa... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Har sjekka med startgass og skifta vakum slanger, men ikkje hjelp. Trur eg får ta av innsuget og sjekke den gummiforingen. Har rensa forgasseren 2 ganger, ikkje hjlp d heller. Bilen er en 1.8 med vanlig forgasser (ikkje mono jetronic) Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 samme motoren som min :rolleyes: det er ikke altid biler har høgt turtall på tomgang heller, kommer å går liksom :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by CelicaGT Hei, har fått en Golf 2 1.8 (1985 mod) som eg skal fikse opp og bruke som bil nr 2. Sliter litt med at den av og til går på 2-3000 omdr. Har skifta voksventilen i forgassern men det hjalp kun i 1 veke. Har hørt det sitter ein gummi pakning i innsuget der kjølevæska renner som ekspanderer når den blir gammel og stenger for kjølevøska som skal inn til voksventilen på forgassern, derav høg tomgang...? Kan dette stemme? Hei. Dette med 2e2 gassern er et LAAAANGT kappitel alt kan være så mye og man må forklare nøye symptomene for å finne sykdomen.. uansett.. hvis bilen din går på høyt turtall i blandt når den er kjørt varm, men roer seg hvis du lar den stå på tomgang ute på gards plassen lenge kan det være pakninga i insuget ja.. den blir sånn muggen og tetter igjen hullet så blir ikke bra gjenomstrøming av ffrost veske.. jeg har byttet min.. men på gamle bilen måtte jeg jo nesten fixe det meste som var med gassern og gjøre.. kjei gasser.. bra når den funker men :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Satser på den pakningen i innsuget. Skal gi tilbakemelding om det funker! Er ellers litt anna snacks som må fixast på bilen oxo. Fikk på 60/40 senkesettet igår. Ser litt bedre ut hapyhappy Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 bak på din 2e2 forgasser sitter det 2 vakumklokker av plast som styrer den av metall på siden ( den som gir gass armen et lite puff når du slipper gassen) det er en av disse i plast som har tatt kvelden. det kan løses på to måter. 1 kjøp nytt 2 ta av og blend den slangen som gjør at den klokka av metall går ut å trykker på gassarmen. den siste løsningen funker helt greit men kan føre til at motoren kan stoppe hvis du står i kø på en varm dag da tomgangen kan bli litt for lav. en måte du kan sjekke om det er dette som er feilen er å se om armen til metall klokka aktiverer gassarmen. den skal ligge inntil men ikke mer. hvis du gir litt gass skal den trekke seg inn og komme ut igjen når turtallet reduseres gi gassarmen en liten dytt for så gå til utgangspos. jeg har samme problem på min bil og har valgt løsning 2 det funker greit. bilen min gjorde 70 på tomgang i 4 gir. litt slitsomt i 60 sone Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Den armen ligger heilt på og gjør at bilen ruser seg opp. Presser på gassen. Skal teste det med å blende slangen. Kan dette ha sammenheng med at den pakningen i innsuget er def? Voksventilen som styrer den vakuum klokka??? Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 har ikke noe med pakningen å gjøre. prøv deg litt frem til du finner rette slangen. hvis du ikke får det til skal jeg sjekke på min vilken slange det er som skal tas av og blendes. er ikke helt sikker på hva de kaller voksventilen så det vet jeg ikke. er ikke spesielt god på disse gasserne , jeg har bare drivi en del med prøving og feiling og har igjennom det funnet ut dette hjallatrikset. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Vist Bilen ruser seg opp pa ca 2-3000 r/min kan det være de ledningene som er koblet på den klokka som står over trepunkts dåsen (helt til høyre øverst på gasserene sett forfra) det er et to polt stikk med en gummi hette over, ledningene kommer i fra lednings nettet på bilen vist der er dårlig kontakt på de vill bilen ruse seg opp på ca 2-3000 r/min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by Rallye Vist Bilen ruser seg opp pa ca 2-3000 r/min kan det være de ledningene som er koblet på den klokka som står over trepunkts dåsen (helt til høyre øverst på gasserene sett forfra) det er et to polt stikk med en gummi hette over, ledningene kommer i fra lednings nettet på bilen vist der er dårlig kontakt på de vill bilen ruse seg opp på ca 2-3000 r/min den feilen har jeg hatt også.. bare og koble ene ledningen til jord og andre til + siden på coilen.. da blir det spening når du starter bilen og det trengs ikke mere.. bare en bimetal fjør der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 har hatt samma feilen..har ikke fått fiksa det enda..er det pes og bytte de pakningene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.