Jorgen Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Bremsinga? ligger mellom 500 og 1000 et sted tenker jeg :) Skal dra sammen med rundt 10 stk når jeg skal ta min, havner på rundt 500 kr.. Hør med Hybris på forumet ang. påmelding Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by TBI Det står det ikke i vognkortet til bobla mi heller. Bare motorvolumet. Er dette et potensiellt smutthull for å ikke godkjenne bilen etter motorbytte? (selv om det seff står, som på alle vognkort, at modifikasjoner etc .. blabla.. øke effekt .. ) -Bare jeg holder meg innen motorvolumet? Er jo fullt lovlig å bytte til motor med likt motorvolum uten godkjenning. :) ? hehe, blir litt feil, se ford sierra fks Hvis jeg hadde satt i en cosworthmotor i min gamle, måtte denne blitt godkjent som cosworth (og forsikret for den saks skyld :nono: ) , selv om begge blokkene har likt slagvolum Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Slim! Heisann. Jeg så i et vognkort at en bil hadde 55kW noe som blir ca 75HK. Jeg ville allikevel sjekke på finn.no og der sto det at samme bilen hadde 66kW og 90HK. Hva stemmer? Er vognkortet absolutt? Høres veldig ut som en gammel vw 1.6 forgaser som har bytta motor til 1.8 forgasser? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by OMR 1840 kW blir bare ca 2500 hk. Mistenker at det ble tastet tastet en null for mye. Jeg har fremdeles rekorden! drunk Eller...? 2502 hk på 136 ccm er ganske friskt synes nå jeg... Litereffekt på 18400 HK! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Potatis hehe, blir litt feil, se ford sierra fks Hvis jeg hadde satt i en cosworthmotor i min gamle, måtte denne blitt godkjent som cosworth (og forsikret for den saks skyld :nono: ) , selv om begge blokkene har likt slagvolum Men sierraen har vel oppmålt effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Potatis hehe, blir litt feil, se ford sierra fks Hvis jeg hadde satt i en cosworthmotor i min gamle, måtte denne blitt godkjent som cosworth (og forsikret for den saks skyld :nono: ) , selv om begge blokkene har likt slagvolum Hva med en DOCH istedenfor en SOCH? Er jo akkurat samme blokka, samme motor, samme tilkoblinger, bare litt ekstra ventiler/kam/jern :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Hawkon Hva med en DOCH istedenfor en SOCH? Er jo akkurat samme blokka, samme motor, samme tilkoblinger, bare litt ekstra ventiler/kam/jern :) DOHC og SOHC har en to ting til felles: De er på ca to liter, og er laget av Ford.. Thats ALL..Dessuten så har også DOHC (i Sierra og Scorpio-95) kun 8 ventiler... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Slim! Heisann. Jeg så i et vognkort at en bil hadde 55kW noe som blir ca 75HK. Jeg ville allikevel sjekke på finn.no og der sto det at samme bilen hadde 66kW og 90HK. Hva stemmer? Er vognkortet absolutt? Er det en Golf MK2 1.8 det er snakk om? Denne motoren kom isåfall med både 75 og 90 HK.. Tar du KW og multipliserer med 1,36 kommer du fram til HK, f.eks 85KW x 1,36 = 115,6 HK Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by ClusterOne Er det en Golf MK2 1.8 det er snakk om? Denne motoren kom isåfall med både 75 og 90 HK.. Tar du KW og multipliserer med 1,36 kommer du fram til HK, f.eks 85KW x 1,36 = 115,6 HK 1.8gasser i golf mk2 kom kun i 90hk utgaven, audi hadde 75hk i 1.8gassern frem til 83? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Mondeo DOHC og SOHC har en to ting til felles: De er på ca to liter, og er laget av Ford.. Thats ALL.. Dessuten så har også DOHC (i Sierra og Scorpio-95) kun 8 ventiler... DOCH og SOCH er på 2 liter og laget av ford? hm! Ok, håper det du mente var at begge er like i liter og at DOCH også kan ha 8 ventiler. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 min bil har ei kw eller hk ;) kanskje jeg bare skal fylle inn med kulepenn :P Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar 16v Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 En kamerat hær oppe hadde en Civic som i følge vognkortet skulle være 4000 cm... Men som såklart bare var 400 cm... Hehe... Limmo-Civic... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Hawkon DOCH og SOCH er på 2 liter og laget av ford? hm! Ok, håper det du mente var at begge er like i liter og at DOCH også kan ha 8 ventiler. Mulig jeg misforsto deg, det jeg mente var at OHC og DOHC motoren ikke har samme blokk! De har rett og slett ingen ting felles! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by ClusterOne Er det en Golf MK2 1.8 det er snakk om? Denne motoren kom isåfall med både 75 og 90 HK.. Tar du KW og multipliserer med 1,36 kommer du fram til HK, f.eks 85KW x 1,36 = 115,6 HK Det er snakk om en Renault Megane. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Det står ikke noe i mitt vognkort heller.. kan jeg bare trimme i vei uten å oppgi det, og fortsatt er alt lovlig? Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg