mr2 -91 Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Bilen har vært på eu kontroll og fikk en kjip 2'er feil: Forevisning for trafikkstasjon, grunnen er at senkesettet ikke står i vognkortet, er ikke spesielt lysten på å vise bilen hos biltrangsynet, er det sånn at jeg kan ta eu kontroll ett annet sted og håpe den går igjennom? Vil det få følger for verkstedet? Kan jeg evt bytte til originalfjærer og vise den på etterkontroll på verkstedet jeg hadde kontrollen på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Bytt til orginalfjærer, dra på Statens Vegvesen og vis den, vips, så er den godkjent. Når du først har fått henvisning til SV, må du dra dit for å få den godkjent.. Men hvorfor bytta du ikke til orginalfjærer før du dro på PKK? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Hvorfor ikke få senkesettet godkjent? Like greit å ha det i vognkortet hvis du senere skulle bli stoppet i teknisk. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Har papirer og alt på senkesettet, men er redd for at de skal være litt ekstra nøye på kontrollen og finne ut at det er andre ting på bilen som ikke er originalt. Burde jo ha skiftet fjærer før kontrollen, lenge leve etterpåklokskapen... Men går det bra så slipper jeg jo det problemet neste år ihvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Skal du ha inn senkesettet i vognkortet, må du ha med TÜV-papirene og papir fra verksted på at forstillingskontroll er foretatt. Hjelper også hvis du får med deg papirer på at lysene er justert etter senkingen. I utgangspunktet så ser de ikke andre "feil" såfremt til ikke at de er så åpenbare at de ikke kan unngå å se dem. Kommer du med originafjærene på bilen til etterkontrollen når du er der pga senkesettet, kan de be om papirer på forstillingskontroll fra at du skiftet tilbake til originale fjærer. Lykke til. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr2 -91 Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Har både tüv og papirer på 4-hjulskontroll, får satse på at den sklir igjennom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterchief Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Er i samme sko som MR Lasse her. Var på EU-kontroll på et verksted og hadde "nymalte" senkefjærer bak (rakk ikke å få nye til kontrollen^^) Men så var det noe rødt som skinte igjennom svartfargen og vips en 2'er feil. Forevisning til Vegvesen osv. Men det var nå i sommer. Hvis jeg venter til neste sommer igjen (da den egentlig skal vises), forsvinner ikke mangellappen og jeg kan begynne på "nytt" og vise den med originalfjærer? Eller er jeg nå nødt til å vise den hos SV uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.