Typhoon_ Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 (endret) Var ute å kjørte en lengre tur idag, å når jeg kom til en lang bakke med ganske bra stigning så begynnte jeg å miste motorkraften å farten minka til 60km/t... Uansett hvor mye jeg gira ned så ville ikke bilen gå fortere... Når jeg da omsider kom på toppen, kjørte jeg til siden å slapp forbi et par biler og kjørte ut på veien igjen å alt fungerte fint igjen. Noen andre som har vært borti det samme?? Har en Audi A6 2000mod med 2,5 V6, 180hk (chippet for 5 år siden, så det skal være 215). Syns den er litt dau på lavt turtall, tenkte det skulle være bra med moment i V6... Har vært borti dette en gang før (hatt bilen i en uke nå), da bytta jeg luftmengdemåleren. Endret August 8, 2009 av Typhoon_ Siter Typhoon_ ------------------------------------------------ Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhoon_ Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Er jeg den eneste som har opplevd dette ????? Siter Typhoon_ ------------------------------------------------ Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Er jeg den eneste som har opplevd dette ????? Jeg har opplevd det... var kammene som var gått, men det kan også være turboen som har tatt kvelden. Sjekk kammene igjennom oljepåfyllingshullet. de skal være glatte og fine, er det spor i dem kan motoren gå dårligere. Dersom du har kjørt mye hardt med kald motor vil jeg tro turboen begynner å bli sliten, jeg har 180hk orginalt i min 2.5TDI men venter med å gå over 2500 rpm før jeg har fått opp oljetempen. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhoon_ Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Jeg har opplevd det... var kammene som var gått, men det kan også være turboen som har tatt kvelden. Sjekk kammene igjennom oljepåfyllingshullet. de skal være glatte og fine, er det spor i dem kan motoren gå dårligere. Dersom du har kjørt mye hardt med kald motor vil jeg tro turboen begynner å bli sliten, jeg har 180hk orginalt i min 2.5TDI men venter med å gå over 2500 rpm før jeg har fått opp oljetempen. Men hadde du sånn at du mista kraften bare av å til? Eller var det konstant uten kraft på din?? Har bare opplevd det 2 ganger jeg å det var i oppoverbakke begge gangene... Ellers så går den helt fint... Siter Typhoon_ ------------------------------------------------ Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Men hadde du sånn at du mista kraften bare av å til? Eller var det konstant uten kraft på din??Har bare opplevd det 2 ganger jeg å det var i oppoverbakke begge gangene... Ellers så går den helt fint... Jeg merket det bare når jeg trakk henger eller hadde tunge oppoverbakker. De på møler sa det var fordi ventilene ikke klarte trykket eller noe. for en slitt kam sliter jo litt med å holde orden på ventilene. Kostet 40.000 å reparere :( men du kan som sagt se kammene igjennom oljepåfyllingslokket. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feuerstein Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Har hatt samme feil på 2.5 150 hk. Var oljelekkasje i turboen, forgiftet hele motoren med brent olje før det ble fikset. Kammene var ok. Ta den på verksted nå, hvis det er turboen og ikke kammene kan det være penger å spare på å få fikset det før noe mer ryker som et resultat av turbofeilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg