Gå til innhold

Haako2's 89 opel omega a. AKA rustopel prosjekt

Ranger emnet


haako2

Anbefalte innlegg

er det noen som hvet om sveising av under kanal / ramme blir goskjent hos BT?

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det noen som hvet om sveising av under kanal / ramme blir goskjent hos BT?

 

Kan sveise så mye du vill, men bare sånn at det ser ordentlig ut, har ett bildet av hva jeg gjorde

 

Bilde_0251.jpg

 

Her lagde jeg bare en plate, og sveisa den på, dermed tok jeg sånn huff jeg husker ikke hva det het, men sånn svart beskyttelses guffe over hele kanalen(pussa seff bort all lakken på kanalen før det). kutta bort de små hulla og la til en plate der og.

Gjorde det samme på den andre siden

Endret av Tivoliterror

88 Volvo 745 B230k Bruksbil

92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent

82 Lada 1500 21023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sveise så mye du vill, men bare sånn at det ser ordentlig ut, har ett bildet av hva jeg gjorde

 

Bilde_0251.jpg

 

Her lagde jeg bare en plate, og sveisa den på, dermed tok jeg sånn huff jeg husker ikke hva det het, men sånn svart beskyttelses guffe over hele kanalen(pussa seff bort all lakken på kanalen før det). kutta bort de små hulla og la til en plate der og.

Gjorde det samme på den andre siden

 

 

var ikke "sidekanalene" jeg tenkte på.... men har samme problen på di og så jeg må skifte kanalene på begge sider....

 

 

den kanalen jeg mente var der liksom over bakakslingen fra bakakslingfeste fremme og litt bakover...

 

 

 

skal til Rovde (der jeg har bilen) i mårgen, også blir det "non stop" jobbing hele helgen, oppdate og bilder på søndagen:D :partyon:

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med et omega a prosjekt, men 140hk? Hvilken motor har du? Min 2.0i har vel daffe 115hk. Funker til sladding da.

 

hehe hvet egentlig ikke hva motoren heter men tror det er en 20SE

motoren er ikke orginal siden den eigeren som hadde den før onkelen min skjærte den eller noke i den dur... så motoren blei bytta for ca 5 år siden og var da en fabrikkoverhalt motor. bilen har da stått i ca 3 år såtoren har gått ca 50 000 max hvet ikkje helt om efekten stemmer men leste noken papir på den motoren der det stod effekt 140 hk for lenge siden.... men hva som er gjort med den hvet ikke jeg

 

(sorry for litt "rart" skriftspråk,jeg skriver nynorsk som hovedmål så dette bokmål greiene blir litt knotete xD

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja........ noen komentarer folks? treng fortsat hjelp med rammevangene.....?????:D

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da forferdeligt til mye rust det var på den der! :uhhmmwhat?:

Pågangsmot er ihvertfall noe du skal ha får! Fyttirakkern, jeg hadde aldri gaddet og begynnt på en bil med så mye rust så dette skal du ha tommel opp får i fra meg :D

Noe planer får motor da? Eller skal du bare få deg en strøken førstegangsbil? :)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da forferdeligt til mye rust det var på den der! :uhhmmwhat?:

Pågangsmot er ihvertfall noe du skal ha får! Fyttirakkern, jeg hadde aldri gaddet og begynnt på en bil med så mye rust så dette skal du ha tommel opp får i fra meg :D

Noe planer får motor da? Eller skal du bare få deg en strøken førstegangsbil? :)

 

 

ha jo noen planer for motor og, men blir først og fremst å fikse karosseri.. for jeg gidder ikke å bruke mye tid og penger på motor vist ikke bilen blir gokjent..:P:mekke::mekke:

Endret av haako2

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter stor pris på om noen med erfaring om gokjenning komenteren om rammevangene eller hva de nå heter? under bakaksling alså... :D

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var å ha på noe lakk muligens hammerslakk åsså noe bunnstoffgreier jeg kjøpte på biltema :D

Garasje i Ålesundsommrådet nermare bestemt spjelkavik ønskast leigd til juni 2012!!!!

->89 OPEL OMEGA A 2,0 stort prosjekt med racepreg

->86 Ford Orion 1,6 bruksbil prosjekt

->76 Ford Transit trekkbil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sveisinga og sparklinga du lure på om går igjennom?

 

 

puss ned sparkelen og sleng på grunning og lakk, deretter tectyl så kjem dem ikke til å se det i det hele tatt;)

 

men ett lite tips er å grunne etter du har sveisa, for så å sparkle. for noen typer sparkel trekker vann(er ikke 100% vanntette) så da kan det begynne å ruste under sparkelen uten at du ser det;)

 

Beundrer pågangs motet ditt! du har ett par tima på knær i garasjen sammen med sveiseapparatet og vinkelsliperen der ja!

 

________________

Mvh. KNS

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår