ToddyB Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Hei! Jeg prøver å børste støvet av et anlegg jeg har hatt liggende i noen år, før jeg evt. kjøper et nytt, men etter monteringen har jeg fått et problem.. Jeg har en helt ny Pioneer DEH-P3100 spiller i bilen, forsterkeren er av typen Boss Rev-635 4 x 175W og høyttalerne er 300W 6x9 fra Lanzar.. Forsterkeren er såvidt jeg kan forstå koblet rett, power-lampen lyser grønt og stemninga er bra. Men når jeg har kobla til høyttalerne er det bare utrolig mye susing og bare de dypeste tonene kan høres.. Forsterkeren er brokoblet til anlegget.. Hva kan være galt? Har anlegget rett og slett gått ut på dato? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToddyB Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Bør vel kanskje nevne at jeg testa høyttalerne og begge virker. Problemet må altså ligge i forsterkeren..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Skru av delefilteret i forsterkeren du, det står sikkert på "lowpass" nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Det kan og væra filteret i spilleren. Det er fleire som har hatt det same problemet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToddyB Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 (endret) På forsterkeren er det fire justeringsmuligheter per 2.kanal - Level X-over Low pass Bass boost.. Level og bass boost forstår jeg jo, men hvordan bør jeg justere x-over og low pass for å fjerne susinga og få frem diskanten? Jeg trodde jeg hadde prøvd å justere desse, men kanskje ikke..? Dersom det er spilleren, hvordan justerer jeg da dette? Endret August 6, 2009 av ToddyB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Ser ikke hva det står på det bildet, men du skal IKKE ha lowpass på, den skal stå på off eller flat, bassboost skrur du også av... Det står i instuksjonene til spilleren hvordan du skrur delefilter av/på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToddyB Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Takk for svar! :) Low-pass kan jeg regulere mellom 45 og 90 hz, denne skal stå på 45 da går jeg ut fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Takk for svar! :) Low-pass kan jeg regulere mellom 45 og 90 hz, denne skal stå på 45 da går jeg ut fra? Når du ikkje bruker filteret, er det same f kva frekvensen er på! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Dårlig jording er nok grunnen til susingen, IKKE prøv så mye mer uten å først ha sjekket jordingspunktet til forsterkeren nøye og enda en gang nøye. Linjeutgangene på spilleren tar fort kvelden om forsterkeren må suge til seg Jord fra signalkablene og ikke fra bilens chassis! Huskeregel for Low-pass; De low'e (lave) tonene passerer, altså et filter for subwoofer-drift hvor kun basstonene skal gjengis. Reguleringen 45-90Hz viser ved hvilken frekvens basstonene begynner å bli sendt til subwooferen. Altså alt under 45-90Hz. Du skal bruke 6x9" uten subwoofere og da skal du la forsterkeren gjengi Fullt/Flatt frekvensområde uten filtrering i første omgang. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToddyB Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Tenkte jeg måtte fortelle at problemet er løst.. Som jeg fikk tips om, så lå problemet i en undermeny i spilleren. Her måtte jeg rett og slett skifte output fra sub til full,. Enkelt når man visste om det.. Tusen takk for hjelp og tips folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg