Ner_Q Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Hei! Lurer på om det er mulig å bytte en 8v topp som sitter på bilen min, til en 16v? Har en 91mod Golf, 1.8 forgasser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Bedre å bytte hele motoren. Regner med du vil gjøre dette for å få mer effekt. Det vil du knapt få med orginale stempler. Dette er fordi 8v motoren har forbrenningskammeret i stemplet, og 16v har det i toppen. kombinerer du de to får du et meget stort forbrenningskammer, dvs veldig lav kompresjon. Tipper du havner rundt 8-9:1 i komp, dvs "turbo" komp. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet August 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Så det hjelper egentlig ikke så mye da? Men hvis jeg plansliper 16v toppen så mye som det går ann? Øker det kompresjonen noe særlig da? Har helst ikke lyst å bytte motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Så det hjelper egentlig ikke så mye da? Men hvis jeg plansliper 16v toppen så mye som det går ann? Nei ikke nok, dessuten trenger du da justerbart kamhjul Du må minimum bytte stempler og topp. Bytter du stempler må du og hone og bytte stempelringer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Med utgangspunkt i motoren du har så monterer du en større forgasser, trimkam og grenrør, da har du en motor som ikke drar noe dårligere enn org. 16v. Men, som PoloClassic sier så er det bedre å bytte til 16v motor, da den har mer effekt orginalt, altså et bedre utgangspunkt for videre trim. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Takk for alle forslag, skal se litt nærmere på det så ser jeg hva jeg gjør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg