Gå til innhold

Hjelp. Ska kjøpe A4 1.8TQ

Ranger emnet


kristoffer1303

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en 96 Audi A4 1,8 tq. Bilen er rullet 249000 tusen, men motoren er bare rullet 220000km.

Det som bekymrer meg med bilen er at det drypper olje rundt turboen en eller annen plass og ned på eksosen. pluss at bilen svetter litt olje rundt oljefiltret. Trenger virkelig hjelp til å avgjøre dette :s

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris for denne bilen da?

 

Gjerne en annonse, hvis du har det.

 

Er visst vanlig at slangen for oljetilførsel går tett, så kan være der det drypper fra?

 

Er turboen skiftet? Ville aldri kjøpt en TQ hvis det er oljelekkasje rundt turboen. Høres shabby ut. Ville fått en NAF-test på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris for denne bilen da?

 

Gjerne en annonse, hvis du har det.

 

Er visst vanlig at slangen for oljetilførsel går tett, så kan være der det drypper fra?

 

Er turboen skiftet? Ville aldri kjøpt en TQ hvis det er oljelekkasje rundt turboen. Høres shabby ut. Ville fått en NAF-test på bilen.

 

 

motoren ble byttet på 30 tusen.

Jeg fikk tilbud om å kjøpe denne for 50k av naboen. Så har ingen annonse. Turboen er ikke skiftet etter motorbytte og naftest er bestilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at motoren er skiftet?

 

Be de hvertfall spesifikt sjekke turboen på NAFtesten..

 

50k er billig, men blir fort dyrt hvis du må skifte alt mulig.

 

Ja, skal se at de må skjekke grundig på den :) Grunnen til at motoren ble byttet er vell rett å slett at den bare raste sammen. Fra 106 tusen km til 245 tusen km er bilen BARE langkjørt. har ikke det litt posetivt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, at den har vært lite småkjørt er hvertfall positivt :)

 

Bilen gikk normalt, og det virket som om ALL effekt var der. Ingen snodige knirkelyder eller klakking fra understell og det var en drøm å kjøre den. Men var bare det med turboen som uroet meg, for det vet jeg at er dyrt.. og 50 er billig for en slik bil, selv om lakken ikke var så fin, men med ei real polering med meguairs så blir den nok fin :) hva tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg :)

 

Kilometerstand sier ikke så mye om en bil som folk tror. Har den fulgt alle servicer og blitt tatt godt vare på, har det alt å si :)

 

Er den i god stand, så er det bare å kjøre på!

 

Serviceheftet er ikke skrevet i etter 120 tusen. MEN han som er eier av biler idag sier at han har byttet olje annenhver måned pga. han kjørte langt med bilen, og når det har vært feil på bilen har han plasert den på vag verksted og bedt de om å fiksa alt som var med bilen atm. Fra 2005 er det kviteringer på bortimot 40 tusen på slitedeler som er byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmjaaa. Ville sett etter naftesten egentlig, hva de sier der.

 

40k i arbeid på 4 år er egentlig ikke så mye. Det er 10 000 i utlegg på bilen i året, noe som er ingenting.

 

Men hvis du kjenner fyren og vet at han har gjort det som skal gjøres, så er det jo en sikkerhet i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår