Gå til innhold

En fersking melder sin ankomst (72vette)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo, folkens!

 

Laget meg akkurat profil her og tenkte i den forbindelse si hei til forumets medlemmer. Jeg har en tid oppholdt meg i USA med jobben og kjøpte like gjerne en '72 Corvette av en lokal dude i distriktet. Det er ikke noe prakteksemplar utseendemessig, men den virker nå teknisk bra og brukes som en 'daily driver'. Siden jeg nå flytter hjem til Norge er alternativene mine å ta den med tilbake, evt selge den her i USA.

 

Det er enda litt uklart hvor mye skattefuten skal ha av pengene mine, og bolig i Norge må jeg og budsjettere for, så om den blir med hjem er det en viss sannsynlighet for at jeg må selge bilen. Hvordan er markedet i Norge for manueltgira 72-vetter til rundt 130.000,- (inkl reg og alt)?

 

Har også prøvd å skjønne hva jeg må gjøre med den for å få den tillatt i Norge. Siden det er en 72-modell må jeg bytte frontlys, setebelter og alt til e-merket opplegg? Slik det er nå har jeg bare 2pkts setebelter, "gamle" lykter og et horn som har hørt sine bedre dager. Hvordan får jeg isåfall tak i riktig e-merkede komponenter i USA?

 

n751850065_6299638_811543.jpg

 

mvh,

tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen...

 

Det med reg, skal du bekymre deg mindre for, da alt orginalt på bilen vil bli godkjent her hjemme etter 1:15 regelen..

 

Tipset er at du fikser ALT det tekniske i USA, da deler og arbeid er mye billigere der enn her...

 

er bare moms på kjøpesum og frakt, + ca 4500 i div, som vrakpant og lignende...

 

Om det er lett å selge en slik bil???

 

Ta en sjekk på http://www.autodb.no så ville jeg tro du får ett vist bilde av hvordan det ligger ann...

 

Tipper markedet er ganske mettet på slike biler...

Bør være gørrbilligt, BB eller strøken til bra pris, ellers så finnes det jo MANGE sånn passe "bruksbiler" på markedet...

 

Men behold bilen du, da har du leketøy + kjerring og hus... :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hallo, folkens!

 

Laget meg akkurat profil her og tenkte i den forbindelse si hei til forumets medlemmer. Jeg har en tid oppholdt meg i USA med jobben og kjøpte like gjerne en '72 Corvette av en lokal dude i distriktet. Det er ikke noe prakteksemplar utseendemessig, men den virker nå teknisk bra og brukes som en 'daily driver'. Siden jeg nå flytter hjem til Norge er alternativene mine å ta den med tilbake, evt selge den her i USA.

 

Det er enda litt uklart hvor mye skattefuten skal ha av pengene mine, og bolig i Norge må jeg og budsjettere for, så om den blir med hjem er det en viss sannsynlighet for at jeg må selge bilen. Hvordan er markedet i Norge for manueltgira 72-vetter til rundt 130.000,- (inkl reg og alt)?

 

Har også prøvd å skjønne hva jeg må gjøre med den for å få den tillatt i Norge. Siden det er en 72-modell må jeg bytte frontlys, setebelter og alt til e-merket opplegg? Slik det er nå har jeg bare 2pkts setebelter, "gamle" lykter og et horn som har hørt sine bedre dager. Hvordan får jeg isåfall tak i riktig e-merkede komponenter i USA?

 

n751850065_6299638_811543.jpg

 

mvh,

tomas

 

 

Ta det med ro. Så lenge du tar den inn på 30-års regelen er det bare mindre endringer du må gjør. Blandt annet blende ned markeringslysene bak som er røde og har hvite parklys foran. jeg har tatt inn noen biler, men velg riktig trafikkstasjon, og for ALL del ikke Elverum! Gjøvik er som regel greit. Hør med Amcar om hvilke trafikkstasjoner som er greie å bruke i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår