Jump to content

Luftmengdemåler / Lambdasonde og trøbbel rundt de.

Rate this topic

Arcticus

Recommended Posts

Har et problem med nevnte tråd som består i at jeg ikke får noen entydige svar fra volvo om hvilken av delene som ikke fungerer som de skal.

problemet med bilen er som følger V70 2,0T 97 mod: lambdalyset begynner å lyse. Bilen går dårlig/trekker dårlig og soter og ryker svart.

etter en reset (tekke ut en 60A sikring i 15 min.) går den som normalt helt inntil lyset lambdalyset begynner å lyse på nytt. dette kan skje etter 15KM eller 500KM.

Volvo mener luftmengdemåleren må byttes (4300,-) og i TILLEGG for "å være på den sikre siden" at lambdaen også byttes.

Er selvfølgelig sterkt uenig i dette, spesiellt siden det er såpass dyre deler.

Har noen vært borti samme problem ? Hva er mest sannsynlig her?

Edited by Arcticus
Glemte bilmodell

Har et problem med nevnte tråd som består i at jeg ikke får noen entydige svar fra volvo om hvilken av delene som ikke fungerer som de skal.

problemet med bilen er som følger V70 2,0T 97 mod: lambdalyset begynner å lyse. Bilen går dårlig/trekker dårlig og soter og ryker svart.

etter en reset (tekke ut en 60A sikring i 15 min.) går den som normalt helt inntil lyset lambdalyset begynner å lyse på nytt. dette kan skje etter 15KM eller 500KM.

Volvo mener luftmengdemåleren må byttes (4300,-) og i TILLEGG for "å være på den sikre siden" at lambdaen også byttes.

Er selvfølgelig sterkt uenig i dette, spesiellt siden det er såpass dyre deler.

Har noen vært borti samme problem ? Hva er mest sannsynlig her?

Ikke svar på spørsmålet ditt, men kjøpte luftmassemåler til min V70 2,4 turbo på Biltema. Betalte 998 kr.

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

• 8 months later...