Gå til innhold

Montering av fjærer foran

Ranger emnet


jornland

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg driver å bytter om til 1600 forstilling på min Kadett, og monterer nye fjærer på denne forstillingen før jeg monterer den. Men jeg fatter ikke hvordan jeg skal få til dette for det er så forferdelig trangt at jeg får ikke ut fjærstrammerne etter at jeg har montert fjæra.

 

Har prøvd med spanset også for å spenne opp fjæra såpass at jeg kan få den til å gå opp i den undre bærearmen, men har ikke klart å lirke det sammen.. Hvordan er det ment at dette skal gjøres i utgangspunktet? Fjærstrammere er iallefall bare i veien i denne forstillingen her, og de jeg har kan iallefall ikke brukes i dette tilfellet.. Har noen noe tips??

 

Jeg kan jo også montere forstillinga på bilen og bruke bilens egen tyngde til å spenne fjærene med, men så lenge jeg ikke klarer å spenne fjæra såpass at jeg får den opp i skåla i den nedre bærebrua er jeg like langt.. Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg sku ha skifte senkefjærer så demonterte eg hele styre dingsen,demonterte bremsekalipper for å få senket ned bremseskiva og bære armen,,så bare var det å hive i fjæra..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar. Hva mener du med styre dingsen Einart?? Og demonterte du bremsecaliperen for at du skulle få av bremseskiva? Det er isåfall gjort på denne forstillinga, for jeg skal på med større bremser etterhvert..

 

Det eneste som er litt trasig er at den forrige eieren av forstillingen her har av en eller annen grunn slipt på spindeltappen med vinkelsliper så det er mulig jeg må bytte disse ut.. Hvis ikke, er det ikke sikkert hjullagrene setter seg rett og begynner å dreie rundt på akseltappen. Og da går jo den i stykker etterhvert.. Er det slik at det er likt på 1600 og 1200 forstilling her? For jeg har den gamle 1200 forstillinga fortsatt.. Eller er det andre koner på bærekula slik at den ikke passer over??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar. Hva mener du med styre dingsen Einart?? Og demonterte du bremsecaliperen for at du skulle få av bremseskiva? Det er isåfall gjort på denne forstillinga, for jeg skal på med større bremser etterhvert..

 

Det eneste som er litt trasig er at den forrige eieren av forstillingen her har av en eller annen grunn slipt på spindeltappen med vinkelsliper så det er mulig jeg må bytte disse ut.. Hvis ikke, er det ikke sikkert hjullagrene setter seg rett og begynner å dreie rundt på akseltappen. Og da går jo den i stykker etterhvert.. Er det slik at det er likt på 1600 og 1200 forstilling her? For jeg har den gamle 1200 forstillinga fortsatt.. Eller er det andre koner på bærekula slik at den ikke passer over??

 

hehe dårli forklaring på meg av og til...tror eg løyste styrekulene/bærekulen.

eg og tok utav bremsekaliprer fra bremseskiver sånn eg kunne senke hele greia ned samt bærearmene sånn eg fikk fjæra inn

 

er større bærekuler på 1600 ja..så vidt eg husket

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår