Gå til innhold

Hevder livet er ødelagt etter "rasistisk vold"

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Hva faen!?

 

Dr.s skal ikke få lov til å snakke om hva han vil, mens du går til personangrep å det skal lissom være greit!?

 

Du vet ikke hvordan denne 16åringen har det inni seg heller, eller hva han har opplevd tidligere i livet..

 

Jeg utaeler meg heller ikke om denne 16åringen,nettop fordi jeg ikke vet hva som er sagt eller ikke sagt.

 

Personangrep er vel litt drøyt å kalle det :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synes faktisk bilforumet burde holde seg for god til å nøre opp under rasisme og fremmedfrykt på denne måten. Uansett sannhetsgehalt i saken det dreier seg om, bidrar dette bare til å dreie fremmedfryktskruen enda én omdreining rundt i feil retning.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke å fyre opp om rasisme, det er å diskutere en avisartikkel og hendelse. Hvis noen mener det er å fyre opp om rasisme og diskutere en avisartikkel og såvidt ytre litt om sine egne meninger.

Er helt enig med Dr_S, helt bak mål det her.

 

Er det ikke erstatning nok å få komme til ett land som norge, elelr var det kanskje bedre i gamlelandet, reis tilbake da vel.

Selvfølgelig skal man ikke bli urettmessig behandlet, men innvandrere som går fullstendig i forsvarsmodus så fort det blir litt motgang er de samme som steller til bråk ofte, det er min erfaring.

 

De bør så absolutt være ydmyke når de er her, det er jeg ikke i tvil om at vi plent måtte være hvis vi måtte utvandre til en del land der disse kommer fra. Dog betyr ikke det at jeg mener at alle innvandrere skal tolerere absolutt alt, mener bare at de ikke skal komme her å leike sjef.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle faen meg ha gjort akkurat det samme som denne 17-åringen.

Greit nok, han skulle kanskje ikke ha kommet med disse ukvemsordene, men jeg ser heller ikke noen grunn til at denne iraneren (Var han ikke iraner?) har noe behov for å utøve fysisk vold mot både 17-åringen og bilen som stod på bensinstasjonen.

Og uansett hvordan Dagbladet vinkler saken fra den ene partens side, vil det alltid være en annen side

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det denne drittungen fortjente var skamjuling av en anna verden med den oppførselen sin. Så at han ble dyttet og ble bedt om unnskyldning var bare på sin plass. Vil faen ikke si at han ble utøvd vold mot.

Og skulle du gjort akkurat det samme civiclars?

Sende noen på legevakta med knust tryne fordi du ble dyttet og bedt om unnskyldning? Faen for en tosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det denne drittungen fortjente var skamjuling av en anna verden med den oppførselen sin. Så at han ble dyttet og ble bedt om unnskyldning var bare på sin plass. Vil faen ikke si at han ble utøvd vold mot.

Og skulle du gjort akkurat det samme civiclars?

Sende noen på legevakta med knust tryne fordi du ble dyttet og bedt om unnskyldning? Faen for en tosk.

 

Jeg ville gjort akkurat det samme, ja!

Det er ekstremt respektløst å drive å dytte noen. Nå ville sikkert ikke jeg ha kommet opp i denne situasjonen, ettersom jeg ikke ville ropt ut disse ukvemsordene til denne iraneren, men hvis f.eks du hadde dyttet til meg så ville du selvfølgelig fått et slag tilbake. Selvforsvar kaller vi slikt i Norge.

 

BTW, les hele innlegget mitt. Det finnes alltid to sider av samme sak. Dagbladet vinkler denne saken fra iranerens side, og ikke denne 17-åringens! Det er godt mulig denne iraneren hadde en truende oppførsel i begynnelsen. Det er noe Dagbladet ikke skriver noe om

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det heter ikke selvforsvar å slå noen som dytter deg...

Tror du skal sette deg ned å lese litt i lovene våre jeg.

 

Selvfølgelig er det selvforsvar. Jeg kan ikke vite at du skal gi deg etter du dytter meg. Kanskje jeg tror du skal legge meg i bakken for å så slå løs på meg!?!

 

Tror du skal sette deg ned på skolebenken selv. Personlige pronomen settes ikke i slutten av en setning i Norge.

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan denne tråden hadde vinklet seg om det hadde vært omvendt.

Fornærmede hadde vært en nordmann, hvor en gjeng utenlandske ungdommer hadde slengt rasistiske bemerkninger fordi han var hvit. Hvorav nordmannen hadde dyttet han utenlandske og bedt han si unnskyld.

 

Da hadde det vel vært HELT annerledes, og det hadde aldri blitt opprettet en egen tråd om det!!!!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan denne tråden hadde vinklet seg om det hadde vært omvendt.

Fornærmede hadde vært en nordmann, hvor en gjeng utenlandske ungdommer hadde slengt rasistiske bemerkninger fordi han var hvit. Hvorav nordmannen hadde dyttet han utenlandske og bedt han si unnskyld.

 

Da hadde det vel vært HELT annerledes, og det hadde aldri blitt opprettet en egen tråd om det!!!!

 

Det er gjerne en grunn til det også, min gode mann.

Norge er et hvitt, kristent land. Og hvis nordmannen hadde dyttet, ville jeg faktisk ment det var hans/hennes skyld.

Men prøv å gå å dytt til en fyr i et muslimsk land, bare fordi han så stygt mot deg...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Du må da for pokker slutte å være så jævla kranglete.

 

Selv en trangsynt liten fjott som deg,må jo skjønne at når du drar frem denne avisartikelen,og vinkler det sånn du gjorde. SÅ FYRER DU OPPUNDER RASISME...

Jeg har IKKE skrevet at du har sagt noe rasistisk!!!!

 

Men hva vet du egentlig om denne saken???? Like mye som meg antar jeg.

Du vet ikke noe om hva som skjedde den natta,og i hvilken posisjon er du til å mene at han ikke ble forulempet? Du vet ikke noe om hvordan denne fyren har det inni seg. Mulig han har opplevd masse annet rart tidligere i livet.

 

Du som moderator etc syns jeg bør holde deg for god til å skrive ting som ihvertfall ikke skaper god stemmning i mine øyne!

 

Du har et større ansvar,en oss andre her

 

 

For det første, var jeg deg ville jeg moderert språkbruken min litt her inne. Jeg har ikke kalt deg verken det ene eller det andre, og har forsøkt å holde meg saklig i debatten.

Til din opplysning er jeg verken liten eller trangsynt.

For det andre, jeg linker kun til en avisartikkel og har ikke "vinklet" noe som helst. Hvordan du tolker posten min, er jo en annen sak.

Du har helt rett, jeg vet ikke hva som skjedde den natta. Gjør du? Jeg henviser kun til journalisten og rettens bedømning av saken. Jeg har heller ikke påstått at han ikke ble forulempet, sier seg vel selv at han ble det siden han ble kalt for div. ord.

Rasisme er feigt og helt feil behandling av mennesker.

Forøvrig gir jeg blanke faen i hva "han har inni seg". Han skulle aldri ha dyttet tenåringen, han er en voksen mann og bør vite bedre. Da kan man nemlig risikere slikt som skjedde her, at motparten vil forsvare seg og tyr til nevene.

Siden retten har frikjent gutten for slaget, regner jeg med at retten har tatt hensyn til alle sakens momenter. Ellers var det jo rart han ikke ble dømt da?

 

DET var poenget mitt her, og hadde ingenting med at offer i saken var mørk i huden.

 

 

 

Værste er jo at utlendingen ikke "orker" å jobbe etter episoden.. HAHA!

Hvem har vel ikke måtte tåle ei lita ørtæv opp gjennom årene, og fortsatt klarer å gjøre nytte for seg?

 

Vel..det er nok av etniske nordmenn som også blir gående sykemeldte/trygda etter slike ting.

 

 

 

 

Jeg synes faktisk bilforumet burde holde seg for god til å nøre opp under rasisme og fremmedfrykt på denne måten. Uansett sannhetsgehalt i saken det dreier seg om, bidrar dette bare til å dreie fremmedfryktskruen enda én omdreining rundt i feil retning.

 

Da kan jeg trøste deg med at jeg hadde laget denne tråden uansett om alle de involverte var hvite, gule, svarte eller blå.

Men så fort man skal diskutere noe som kanskje er i disfavør mot en av utenlandsk opprinnelse, skriker folk i rasisme-megafonen.

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva forumets brukere ville gjort om noen skulle komme med ett umotivert verbalt angrep på dem, rasistisk eller ikke...

 

Har maaange fremmedord på lager som kan brukes i slike tilfeller, og er IKKE typen til å starte slåsskamper ;) Med mindre terging av andrepart verbalt etter at de begynte blir sett som starting av slåsskamp. :hide

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår