Uchihaa Skrevet August 1, 2009 Rapporter Share Skrevet August 1, 2009 Hei har en v40 97mod tenkte å skifte bremseskivene bak.. Er det bare å skru ut hele calippern eller ? er det noe som kan hjelpe meg ? ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gekko Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 jepp skru ut de 2 boltene som holder caliper , vipp av caliper (skrutrekker trikset funker fint) og bare dra skiva rett av ... regner med at du skifter klosser samtidig og når du skal ha stemplene helt tilbake SKAL de skrus rundt mens du presser inn , biltema har det verktøyet http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82465 ... sånn da er bare å sette igang Siter Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy .. Derfor denne singatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uchihaa Skrevet August 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Tusen takk for hjelpen gekko fikk det til i dag... :P Men jeg lurer på en ting.. Jeg har stramma wiren til håndbrekke max, men alikevel er det fortsatt litt slakk.. Hva kan det være feilen da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Kan wiren ha strekt seg og blitt litt nokre millimeter lenger? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uchihaa Skrevet August 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Jeg trur den har gjort det.. Hva skjer da ? Hvordan strammer mann da ? må man evt bytte ut wiren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Om du strammer for mye vil ikke armen på calipperen returnere skikkelig og håndbrekket (stempelet) vil ikke justere seg etter, og du vil få en veldig slakk håndbrekk. Du risikerer også at armen på calipperen ruster fast (noe som er ganske vanlig). Pass på at armen på begge calipperene returnerer skikkelig - det vil alltid være litt slakke i håndbrekket på disse bilene. Om ene wirene er lenger enn den andre, vil det kunne hjelpe å bytte den ut. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uchihaa Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Gekko daa http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=82465 passer ikke joo ;P Forresten er det vanskelig å bytte ut wiren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uchihaa Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Ingen som veit ? Hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg