Gå til innhold

"Vår" Golf Cab 1986 mod GL 1.6

Ranger emnet


Sn0mann

Anbefalte innlegg

Hepp,

 

Da har samboren min og meg tatt et valg og skaffet oss en typ av einser. På tide tenker nå jeg! Uansett. Det er en hvit Golf cab som har 22 år (pr idag) på ræva. Den er ikke særlig pen i lakken, da den forrige eieren absolutt skulle omlakkere bilen med sprayboks og ikke klarlakk. *gratulerer*.

 

Uansett så ble bilen kjøpt og kjørt fra Oslo til Hønefoss. På veien fikk jeg problemer med at olje-lampen begynte å lyse + annet snax som eksempelvis at bakvinduet _FALT_ inn i bilen. Det var jo koslig tenkte jeg da:)

 

Da vi kom hjem til Hønefoss sjekket vi alt som er på bilen. I og med detta bare er en 1.6, var det ikke mye å sjekke. Bilen er faktisk i god stand kom vi frem til! Ikke værst.

Vi startet dag nr.2 (sist tirsdag) og stakk ned til BilTHEME for å skaffe alt mulig av deler som trengte å byttes. Olja var KØL-svart, det samme var drivreim, luftfilter, plugger, frostekspansjonstank OG .. egentlig hele jævla motorrommet! =>

Merkelig at den ikke har gått ÅT HEEELVEDDE tidligere spør du meg men..

jaja, uansett, det ble skiftet. Vi tok så av hele taket på cabben, da dette måtte skiftes. Innertak+++ var heeelt morkent, dvs ubrukelig. Samtidig forsvant bakre stoler, hattehylle og fangere. HVA SKAL MAN MED DET DA!? fangere og stoler er da oppskrytt =p

 

errr, tilbake til tråd=p

 

Vi stakk så på den lokale huggern oppe ved trangtilsynet for å se om det fantes en cab der.. og jammen gjorde det ikke det! Da ble det til å kravle oppå mange biler, da den stod som nr. 3 i høyden. Spennende å sitte i en slik bil, holdt bare på å tippe over. Jævla trygt:p uansett :p

 

Det som blir vårt prosjekt fremover blir vel å pusse all smårust, samt sandblåse og sveise litt på frontplate og rundt cab-festet da her mangler det litt av bilen :) Ellers blir det å få tak i nye stoler og dørpanel, lage hattehylle og bagasjeromstrekk samt skaffe nye fangere og ljus på bilen. Etter det = tutogkjør. Men det tar vel sin tid til vi kommer dit. Meh..

 

Stapper inn litt bilder av doningen i morgen! Den ser litt jalla ut- uten tak :p som et..lite badekar med stoler :) tjohei!

 

-Sn0mann

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår