Sharpshoot Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Har problem med Servostyringen/dynamoen på Zafiran vår, en 99 mod 1,8 16v. Uten noe fast mønster så lyser ladelampen og dermed så kutter servoen ut. Dette kan vare fra 1-30 sekunder og så er alt som normalt igjen. Dette gå 2 uker mellom det skjer til 3-4 ganger i uka. Virker som frekvensen går opp når det er fuktig i været. Sist det skjedde var under kjøring i skikkelig regnvær, da var det 3-4 kjappe blink på ladelampa før den slukket men servoen kuttet i ca 3 mil før jeg stoppet på en rasteplass, der jeg stoppet/startet motoren og alt var greit igjen. Det var første gang jeg ikke har hatt servo og ladelampa var slukket. Batteriet er skiftet, Dynamoen lader 14,4-14,5 stabilt (når ladelampa ikke lyser). Men før bateriet ble skiftet fikk jeg målt spenningen på dynamoen mens ladelampen lyste og om jeg husker rett så var spenningen da ca 12,2 volt. Spørsmålet er som følger: Er det bare å bytte dynamo, eller kan det være problemer med servopumpa som forårsaker problemene? Frister så lite å skifte dynamoen for så i ettertid finne ut at det er servopumpa eller lign. John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 klarer dynamo å levere nok strøm? når det blir for lite strøm så kutter jo servomotoren ut.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Om du mener Amper når du snakke om nok strøm så har jeg ikke målt det. Kun Volt, og da er spenninga 14,4-14,5 på tomgang med kjørelys og vifta i gang. Samme spenning når jeg ruser motoren. Spenninga på batteriet er ok også, så den klarer og holde det i sjakk. John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 ladespenningen sier ingenting om ladestrømmen,hjelperikke med 14,5v hvis den lader 10 A. har du tangamperemeter kan du jo måle på dynamokabelen når problemet oppstår? men ja,er jo ikke noe nytt at opel sliter med dynamoer Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Om det er elektrisk servo på denne så setter jeg en finger på servo, er det hydraulisk servo ville jeg kikka i reimsystemet. Du kan sette på alt av store forbrukere på bilen, som vifte, lys, bakrutevarme, setevarme og se om ladespenninga holder seg, på litt urtall, som 1500 rpm. Da bør ladespenninga ligge på ca 14V Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg