Gå til innhold

Problemer Dynamo/Servo

Ranger emnet


Sharpshoot

Anbefalte innlegg

Har problem med Servostyringen/dynamoen på Zafiran vår, en 99 mod 1,8 16v.

Uten noe fast mønster så lyser ladelampen og dermed så kutter servoen ut. Dette kan vare fra 1-30 sekunder og så er alt som normalt igjen. Dette gå 2 uker mellom det skjer til 3-4 ganger i uka. Virker som frekvensen går opp når det er fuktig i været. Sist det skjedde var under kjøring i skikkelig regnvær, da var det 3-4 kjappe blink på ladelampa før den slukket men servoen kuttet i ca 3 mil før jeg stoppet på en rasteplass, der jeg stoppet/startet motoren og alt var greit igjen. Det var første gang jeg ikke har hatt servo og ladelampa var slukket.

 

Batteriet er skiftet, Dynamoen lader 14,4-14,5 stabilt (når ladelampa ikke lyser). Men før bateriet ble skiftet fikk jeg målt spenningen på dynamoen mens ladelampen lyste og om jeg husker rett så var spenningen da ca 12,2 volt.

 

Spørsmålet er som følger:

 

Er det bare å bytte dynamo, eller kan det være problemer med servopumpa som forårsaker problemene?

 

Frister så lite å skifte dynamoen for så i ettertid finne ut at det er servopumpa eller lign.

 

 

John-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er elektrisk servo på denne så setter jeg en finger på servo, er det hydraulisk servo ville jeg kikka i reimsystemet.

Du kan sette på alt av store forbrukere på bilen, som vifte, lys, bakrutevarme, setevarme og se om ladespenninga holder seg, på litt urtall, som 1500 rpm. Da bør ladespenninga ligge på ca 14V

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår