Gå til innhold

Varm 230FK

Ranger emnet


Volvo940-98

Anbefalte innlegg

Hei.

For et par dager siden var jeg ute med volvo'n og kjørte litt..

Ikke noe skikkelig hardkjøring, men såpass som det burde være på en sommeraften.. Da jeg kom frem hørte jeg at det boblet i ekspansjonstanken, og merket at det manglet litt væske..

 

Kjørte hjem og skifta ut termostaten, og fylte etter kjølevæske.

 

Etter test virker det som om nåla til vanntemperaturen inni bilen ligger bitte litt over midtstilling kanskje 2-3 mm.

Det virker som om det ikke er like godt drag i bilen heller (her er jeg usikker da jeg prøvekjørte en ny m3 her om dagen:m'm:)

 

Etter å ha kjørt noen mil merka jeg at det hadde minket i vannbeholderen igjen. Noramlt siden det kom luft i systemet ved termostatbytte.. Har bare kjørt et bar timer etter etterfylling av væske, men hører fortsatt litt klukking i ekspansjonstanken når jeg stanser bilen. Den andre 940'en jeg har ligger termonåla alltid dønn på midten. Og mener den gjorde det på denne også bare for noen dager siden... Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt noen mil merka jeg at det hadde minket i vannbeholderen igjen. Noramlt siden det kom luft i systemet ved termostatbytte.. Har bare kjørt et bar timer etter etterfylling av væske, men hører fortsatt litt klukking i ekspansjonstanken når jeg stanser bilen. Den andre 940'en jeg har ligger termonåla alltid dønn på midten. Og mener den gjorde det på denne også bare for noen dager siden... Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?

 

 

Er helt normalt at det bobler litt i ekspansjonstanken etter at du har skrudd av varm motor, med mindre det da koker over og det faktisk renner vann ut av ekpansjonstanken.

 

Om toppakningen er gåen, så vil det boble i ekpansjonstnaken med motoren i gang.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår