Gå til innhold

Forskjell på motor for manuell og automat kasse?

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter brukt motor til nabokona som klarte å ta knekken på yarisen sin grunnet slurv med oljeskift. De fleste brukte motorene komemr fra biler med manuell gir, mens denne har automat. Vet dere om det er noe forksjell på motorene fra bilene med manuell og automatkasse? Svinghjulet må sikkert byttes over, men kan det være noe mer?

Har noen av dere erfaring med motorbytte i disse bilene? Komplisert jobb eller veldig enkelt? (har byttet motorer og girkasser før, så jeg er ikke helt nyb...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn på genrell basis så er det ofte forskjeller, men det er stortsett sensorer som er forskjellig og andre ting som kan byttes over, vil tro det er viktigere å finne en motor av mest mulig samme modell enn med samme girkasse.

Om du har mulighet så kan du ta rammenummer fra delebil, og bilen med defekt motor, og få noen på toyota til å sjekke om det er samme delenummer på motor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn på genrell basis så er det ofte forskjeller, men det er stortsett sensorer som er forskjellig og andre ting som kan byttes over, vil tro det er viktigere å finne en motor av mest mulig samme modell enn med samme girkasse.

Om du har mulighet så kan du ta rammenummer fra delebil, og bilen med defekt motor, og få noen på toyota til å sjekke om det er samme delenummer på motor.

 

Det er dette jeg og tenker.

 

Motorene jeg har tilgjengelig har samme motorkode, så da vil jeg tro at det kun er enkelte detaljer på "eksteriøret" som er forskjellig og som bare er å flytte over. Så lenge topp og blokk med innmat er likt, så er resten grei skuring. Det skal det jo være når motorkoden er den samme.

Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår