voodoo Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Heisann, har et par spørsmål jeg håpet jeg kunne få svar på her. Bilen er en 1993 318is. 1. Vinduspusserne mine fungerer ikke lenger på middelshastighet, før begynte de å pusse fortere når jeg begynte å kjøre, stoppet og gikk på interval når bilen stoppet. Men nå går de på intervalen hele tiden, så jeg må enten kjøre viskerne på høyeste hastighet eller intervalen. Har sjekket sikringene, fant ingenting der, kan det da være et relè som er gått ? 2. Hvis det er noe galt med lambdasonden på bilen, vil da motorlampen lyse uansett ? Har et lite problem med at bilen jager på tomgang, og noen ganger kveler den seg når jeg clutcher for å kjøre inn i kryss o.l. Bilen bruker også ekstremt mye bensin, godt over en liter på mila, gir jeg litt ekstra med gass er jeg sikker på at hadde jeg fulgt nøye med på nåla hadde jeg kunne se den bevege seg nedover. Kan dette være lambdasonden ? Har lest litt om dette her tidligere, og kommet fram til at det er en mulig løsning. Håper på noen fornuftige svar. Mvh. Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Det med at vindusviskeren går på interval når du står stille er noe alle BMW biler har hatt siden 80 tallet. Mer kan jeg ikke om vindusviskerene :) At den bruker mye bensin og at den kveles på tomgang kan også være noe med at bensinpumpa er gåen. Ta en sjekk, de er en svakhet på eldre E36. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodoo Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Er fullstendig klar over at pusserne skal gå på interval når bilen står stille, men de går også på interval når jeg begynner å kjøre, de begynner ikke å pusse i middels hastighet slik som de gjorde før. Noen andre som har noen tips angående dette, eller det andre problemet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[M-Tech] Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 fungerer speedometeret ditt.. dei er koplet på det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodoo Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Takker så meget. Men hørte at motor lampen ville lyse hvis det var noe galt med lambdasonden, det gjør den ikke hos meg. Men får håpe det er det som er problemet, har lett etter en løsning ganske lenge nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by Bmw345 Bytt releet til viskerne 99% sikker på at det er den. Har vært borti liknende, fler ganger, og det har alltid vært releet. Antakelig er det lambdasonden som er gåen. Kan ikke være bensinpumpa.... Sjekk også "belgen" mellom LMM og spjellet. Pleier å morkne... Lambdaen koster forresten 498,- på biltema og de funker fintint :) Mye koster releet? Aldri la noen bruke startkabler på din bil... Da ryker releer... (DVS jeg har ikke vindusviskere :D ) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 siedn ett relee alt er gått, er det høyst sannsynlig at hjernen også har fått en skade. På datamaskinen vil du antagelig få internal ECU fault samt en CO feil, som følge av dette fordi den går på nødprogram..... At den går ujevnt kan være derfor, eller et hull i muffa mellom luftmengdemåleren og spjellhuset... du kan ta av batteripolen i noen minutter, slik resetter du hjernen, er feilen fortsatt der, er det enten luftmåler eller hjerne. Lambda sonden kan du ta av og måle mellom 8-16 ohm, avhengig av temperatur... lykkke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodoo Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Jess, takk for tipset, skal prøve det etterpå. Det med jagingen og bensinforbruket har pågått siden jeg kjøpte bilen for over et halvt år siden. Men det med vinduspusserne skjedde nå nylig, så det har nok ingen sammenheng. Mvh. Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodoo Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Noen som vet hvor mange tilkoblingskabler det er på lambdasonden til en 1993 318is ? Ser de har to forskjellige sonder hos biltema, en med 3 og en med 4 tilkoblingskabler. Mvh. Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 det er fire..... to jord og to følere, men les hva som står da!!! Hjernen er også et relee, og derfor er det jo logisk at hvis et relee i bilen har fått en smell, er det da ikke logisk AT DET I SAMME BILEN OGSÅ SKULLE VÆRE ET RELEE TIL SOM ER GÅTT! elektronikken er meget meget følsom på e36, og må vedlikeholdes.... husk å rengjør koblingene ofte.... samma som saab sleit med før...!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Hvis det er noe elektronikkproblemer E36 "plages" med så må det være vann i DME, grunnet tette dreneringer. Ikke stort mye annet som går istykker, ikke på en is iallefall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg