Gå til innhold

vurder kjøp av golf 2 GTI

Ranger emnet


Daywalk3r

Anbefalte innlegg

hei, er på jakt etter ny bil, eller "bedre" bil. har fått et tilbud på en golf 2 1,8 87mod GTI bytte imot min nissan Sunny 1,6 92 mod. sunny min er relativ ganske sliten - runda 290km. mens golfen har 210km + at motor har gått 150km. motorbytte rett og slett. bilen ble nylakkert for 1 år siden. litt dårlig lakk på panser så jeg, så den må nok lakkeres på nytt. servoreima må strammes mer. det han fortalte meg og det jeg så. golfen har OMP-ratt godkjent og senkesett godkjent i vognkort. brock felger og mye annet.

 

det jeg lurer på da er noe spesifikt jeg burde se etter?

rust? motorslitasje?

 

er det verdt å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting å lure på spør du meg. bytt før han ombestemer seg.

 

se etter om det er rust i bærebroen fremme. altså den som flyndrer å motoren er skrudd fast i. dem har en lei tendens til å ruste men kan byttes.

ellers ville eg ha set om bilen ryker litt blått ved kjøring. det er et tegn på ventiltetninger som er gamle men ikke krise.

stolen på fører siden er jo helt sikkert slitt hul i men det er helt normalt. å at stolene er litt slarkete i feste er fordi at det er en plastforing som sete henger i som er utslitt eller borte. kjøp nye billig orginalt.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket du om det kom en slik rar røyk i fra fremhjulene ved fult pådrag i 1gir å kansje til å med i 2gir.

 

 

(eg har ei veninde som kjøre golf2 gti 16v som eg fikset litt på i går.

under prøve kjøring synes eg det var lite guff å nesten ingen lyd.

så turen bar rett hjem for å "opne luftfilterboxen".

ut med boksen som både var full av olje å annen møkk deriblant et tett/vridd KN filter. ble den nok offer for vinkelsliperen.

så bar det rett ut på esso strekka (i haugesund sentrum) å gav det doningen ville å må si at eg kjenner håret på armene reiser seg bare av å tenke på den gode lyden forsatt.

er kansje bare meg men eg er helt bombesikker på at den ble mye spreke å at det ikke er kun lyden.

men som noen sa en gang LYDEN ER HALVE OPPLEVELSEN.)

 

 

golf2 git er morro bil å kjøre å lette å skru på. med en opnet luftfilter box, max senk å kantfelger så har du en bil som er kul å gøy å kjøre.

 

:hailvw

Endret av royterje

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår