oddy22 Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Lurer bare på hva som er galt når ingen lys på bilen untatt blinklysene å langlysene når jeg holder "knappen" inne.. Kan det være releet eller noe? Bare send inn svar, blir sikkert plaget av denne feilen lenge:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Lysbryter eller tenningslåsbryter.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Først må du skrive setningen så den har en mening, så kan vi prøve å hjelpe deg:) "Lurer bare på hva som er galt når ingen lys på bilen untatt blinklysene å (og, ikke å) langlysene.........lyser?..... når jeg holder "knappen" inne" - Hvilken knapp? I min golf styrer jeg lys med brytere. Unntak er vel varsellys. Altså lyser ingen ting når du starter bilen? mens når du trykker på en "knapp" så blinker alle blinklys samt langlyset går på? Her må du forklare mere:P Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddy22 Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Først må du skrive setningen så den har en mening, så kan vi prøve å hjelpe deg:) "Lurer bare på hva som er galt når ingen lys på bilen untatt blinklysene å (og, ikke å) langlysene.........lyser?..... når jeg holder "knappen" inne" - Hvilken knapp? I min golf styrer jeg lys med brytere. Unntak er vel varsellys. Altså lyser ingen ting når du starter bilen? mens når du trykker på en "knapp" så blinker alle blinklys samt langlyset går på? Her må du forklare mere:P Ok, så er det bryteren på rattet jeg holder inne, da lyser langlysene. men ikke ellers. men du må vel forstå hva jeg mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 fjernlys spaken altså.. da skal fjernlysene lyse ja. Og ikke ellers? nei det høres jo fint ut det! Eller mener du at du MÅ holde den inne for at det skal lyse? Altså slepper du den så slutter fjernlyset å funke? Da må det være noe med den spaken isåfall... hmm, du forklarer ikke så veldig bra så vanskelig å hjelpe deg! Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddy22 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Ja, fjernlys spaken må jeg holde inne for at det skal lyse.. når jeg slipper er det ingen lys både fram å bak. men når jeg vrir på hovedlys bryteren lyser instrumentene i dashbordet. Så tror ikke det er den bryteren det er noe galt med.. Men har altså ingen lys på bilen,untatt blinklys. Men takk for svar,men trenger flere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Rams opp hva du har sjekket. Ang nærlys: Er lyspærene montert riktig og har virket før men plutselig tok dette kvelden? Eller akkurat bytta pærer? Når det gjelder fjernlys så skjønner jeg ikke annet enn at spaken har et problem, ettersom lyset kommer når du drar den til deg, mens forsvinner igjen...Da funker hvertfall lyset! Men ingen lys`untatt blinklys? Verken rygge, bremse, tåke eller kjørelys bak lyser? Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddy22 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 nei, men fikk høre idag av forrige eier at det kom etter at noen hadde prøvd å tjuvkoble den. Så kan det være noe i tenningslåsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Klassiske svakheter på disse er tenningsbryter, hovedlysbryter og spaken på rattet(til å veksle mellom nær/fjern). Sannsynligvis sistnevnte i ditt tilfelle. Det er ingen releer på lysene på disse. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddy22 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Takk, det var spaken på rattet:) Prøvde meg med en ledniingsbit borti, å da ble det lys:) Men fortsatt ikke baklys.. men har ikke sett så mye på de enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Lyshornet er koblet utenom nær og langlys, derfor virker det.. Skift tennningslåsen din som jeg nevnte tidligere.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg