taataaaa Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 eg lakka bilen på fredag men de såg bra ut på første strøke men andre so vart de prikka og liknande appelsinhud i lakken:/ noken so vet om de går and og få de vekk? lite lyst til og lekke ut peng på lakk i jen, Siter golf 2. vraka,ascona c,vraka ascona c sprint. solgt ascona c,solgt volvo 740. solgt bmw320i,prosjekt opel vectra a,bruksbil,volvo 240,vraka ascona b,vraka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taataaaa Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 korsen få vekk appelsin hud? Siter golf 2. vraka,ascona c,vraka ascona c sprint. solgt ascona c,solgt volvo 740. solgt bmw320i,prosjekt opel vectra a,bruksbil,volvo 240,vraka ascona b,vraka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 våtslipe, rubbe og polere.. veldig enkelt sagt men :) Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Har du lakka bilen selv og vært for kjip på lakken så du har tørrsprøyta den? Men du la 2 strøk klarlakk på den? Da kan den jo slipes og poleres opp, men vil tro det er lettere og legge et strøk med klarlakk med flyt i om det er store områder ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 våtslipe, rubbe og polere.. veldig enkelt sagt men :) da velger jeg heller å matte ned og lakkere på nytt;!) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Er ikke noe problem å slipe ned og polere opp igjen...Blir veldig blankt etterpå ihvertfall selv om det tar litt tid.Slip ned med 1000 først og gå over med 2000,ullpad og en god poleringsmaskin....Då har du blank bil igjen;) Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 tja... Ser ut som du ikke behøver å bry deg så mye om lakken, etter denne rekka så ryker den vel til snart tenker jeg.... :) golf 2. vraka,ascona c,vraka ascona c sprint. solgt ascona c,solgt volvo 740. solgt bmw320i,prosjekt opel vectra a,bruksbil,volvo 240,vraka ascona b,vraka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 HAHA! priceless! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 rofl, bilde av bilen etter lakk? Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Hvis det er brukt lakk med herder, kan du slipe ned appelsinhuden med vannslipepapir, og rubbe med maskin, før du polerer opp. Krystallflate!!! Jeg dreit meg skikkelig ut med denne bilen her. Trodde jeg hadde fått syntetisk metallickbase, og dro på med herder og tynner (på vannbasert lakk) skal si det blei appelsin ja!!! Vil si... MELONHUD!!! Jeg min idiot trodde at jeg kunne "glatte" det ut med klarlakk, men etter 6 lag med klarlakk var det like ille. Svogeren min (som er bilentusiast) rådet meg til å vannslipe, og rubbe før polering (han hadde tilmed ei flaske med Autoglym rubbing liggende i baggasjerommet på sin knallrøde og strøkne BMW). Jeg ga raskt opp 1200 papir, og dro på med 400 papir, fortsatte med 800 papir, før jeg avsluttet med 1200 papir (alt var vannslip). Da var overflaten plan, men matt som et sjakkbrett;-) Fant fram poleringsmaskinen, et råskinn av en Bestools til 299 spenn, som fordrer aktiv bruk av høykvalitets hørselsvern, og har muligens bruksforbud på søndager, men den snurrer rundt med 200-3000 omdreininger i minuttet. La på rubbing på skumskiva, og lot det stå til på lavt turtall. Resultatet var mildt sagt... overraskende. For å si det slik: Det var veldig morro og fortsette jobben... Bilen, sort metallic, ble krystallkar, overflaten ble som glass! Se på bildene, på høyre fordør og skjerm... Vannslipte ned det verste med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg