sunplaze Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Har en a4 1,6 b5 1995mod som jeg tror ikke er helt som den skal... Når jeg kjører med kald motor og slipper gassen helt, rykker den til litt...Den napper også når jeg gir full gass(med varm og kald motor..)..Ikke kjempemye, men det skal jo ikke være sånn...Å hvis jeg kjører en tur og stopper(lar den stå på tomgang) så stiger turtallet opp og ned ett par ganger før den liksom finner "tomgangsturtallet"...Opplevde att turtallet "hang seg opp" på litt under 2000 en gang i vinter..(forsvant når motor ble varm) Måleren til kjølevæska beveger seg heller ikke så mye...står helt stille på vintern og nesten 90 grader på sommern...aldri noen mellomting...Noen som har opplevd det samme??Håper noen kan gi meg svar på hva som kan være galt... Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Kan vel være gasspjeldet som fjusker litt. Vet folk har renset det og grunninstilt det igjen via vagcom. Men kan vel også være andre ting.. En diagnose med vagcom kan si deg mye Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvor ligger den da?Er ikke så veldig bilkyndig, men klarer det nok hvis får litt hjelp med å finne ting :P Tror du dette kan være løsningen på alle problemene eller? Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Vet du om du har ADP motor? Du kan finne ut det ved å skrive inn regnr på mekonomen.no Jeg har mye samme problemer altså.. Har egentlig blitt vant til dem etterhvert. Kjølevæskemåleren er sånn som det, den ligger på 90 flatt, og motoren blir veldig fort varm. Opplever at turtallet gynger opp til 1200 og ned på 500 før den legger seg på 900. Der forholder den seg relativt stabil, men går ikke like glatt som på andre A4er. Når jeg sjekket med Vagcom fikk jeg feil på G127 - implausible throttle position signal. Har grunnstilt spjeldet mitt til ingen nytte, og det ser veldig rent og pent ut. Den er litt skummel å rygge med, den har en vane til å gi litt gass selv, må egentlig bare bremse bilen med clutchen når jeg rygger.. Har du noe sånt også? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 (endret) Motorkode ADP sto det på mekonomen sine sider..Bilen min blir kun fort varm når det er varmt ute...på vintern så står kjølevæskemåleren helt stille...ikke noen problemer med rygging nei...men så fort jeg tramper inn clutchen så stiger og synker turtallet 4-5 ganger før den finner rett turtall...Min var gjennom Vagcom test sist den var på verksted, men fikk ingen tilbakemelding om noen feilkoder..kun oljeskift og bytte av oljefilter "koden"... Endret Juli 15, 2009 av sunplaze Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 (endret) Har også dukket opp en nytt problem...grrr...nå ryr det på...Når jeg kjører i humper ect. så skrangler det i demper bak på passasjer siden..har demonter alt og byttet den gummidelen på toppen...lurer på om det heter fjærbeinslager...virker som demper og alt er ok...men lyden er der fremdeles..er det demper som er gåen alikevell?Bilen er 1 cm lavere på den siden også oppdaget jeg... Endret Juli 15, 2009 av sunplaze Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Ser ikke logikken på hva det der har å si på utvendig temperatur.. du bør føle på kjøleslangen som kommer ut av motoren når den viser at motoren er kald. Om den er kald er termostaten lukket, om den er varm er termostaten åpen, og da er slangen veldig varm også. Termostaten lyger ikke, og er uavhengig av tempsensoren. Jeg byttet akkurat fjæringen på hele bilen min, den var myk og blaut å kjøre med, og på venstre siden bak var fjæren så svak at bilen hang langt nede av og til, avhengig av hvordan den var parkert, den var opptil 3-4cm lavere på ene siden.. Byttet til Ta Technix senkesett, og fyttihelvete for en forskjell! Bilen er blitt ti ganger mer sportslig, føles ikke som samme bilen lengre! Om det skrangler så kan det være at du ikke har fått toppbolten på igjen skikkelig? Jeg trodde den var i skikkelig, men hadde ikke fått det likevel, og løste problemet med å demontere og tighte skikkelig... Enten kan du bytte fjærer (anbefaler senkefjærer da) eller kjøpe et sett ta technix coilovers fra håkon sandberg på parts and retards :) Jeg har samme greiene med at den dipper på turtallet.. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvor ligger gasspjeldet?å hvordan går man fram får å gjøre det rent?kanskje mye å be om, men noen bilder? :) Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvor ligger gasspjeldet?å hvordan går man fram får å gjøre det rent?kanskje mye å be om, men noen bilder? :) Finner du luftfilterboksen din? Se på venstre side av motorrommet(sett forfra), så følger du gummislangen til den treffer motoren, det er spjeldhuset. Ta av gummislangen og se på spjeldet.. Edit: Se her Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 På 1.6 adp ligger gasspjeldhuset rett bak motoren. Enkel test er å ta av kabelen som går til gasspjeldhuset og så prøve bilen. Da er bilen i nødmodus, og jeg er rimelig sikker på at da elimineres hele problemet ditt.. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 På 1.6 adp ligger gasspjeldhuset rett bak motoren. Enkel test er å ta av kabelen som går til gasspjeldhuset og så prøve bilen. Da er bilen i nødmodus, og jeg er rimelig sikker på at da elimineres hele problemet ditt.. Når jeg kobler til kabelen igjen da?Kommer problemet tilbake?Er det ikke enklere å koble fra kabelen som sitter ved boksen til luftinntaket da?Isåfall, hvilken en av de 2 er det? Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Nei, det er ikke samme funksjonen! Den andre sjekker luftmengden din, det er LMMen. Om du kobler på kommer det såklart til å komme tilbake igjen, men da har du iallefall lokalisert problemet. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.