Gå til innhold

Fra 1,6 l til 1,8 l

Ranger emnet


Gezzel

Anbefalte innlegg

Hvis folk hadde lært seg å skrive skikkelige topics, eller i det minste lagt til Tags så hadde det sikkert vært mulig å bruke søkefunksjonen.

 

Forskjell på eksos, clutch/svinghjul og radiator.

Er ivertfall det jeg kommer på i farten.

 

De fleste 1,6 er levert med 4-trinns kasse, så anbefaler å oppgradere til 5-trinns samtidig, eller 4-trinns dieselkasse hvis du vil ha bedre aks.

 

Er ikke noe poeng i å prate med Vegvesenet, de klarer ikke å se forskjell uansett.

Faktisk så er blokka på både 1,6 og 1,8 merket 1,8..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkene er jo like store, og jeg tviler på at politiet drar inn enhver toer opp på dynoen=P

 

Og skulle du havne på dyno med en "1,6" å få ut ca. 15hk for mye, så er det ikke store arbeidet å få godkjent ombygd heller, men som sagt, ikke noe å bry seg om..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skulle du havne på dyno med en "1,6" å få ut ca. 15hk for mye, så er det ikke store arbeidet å få godkjent ombygd heller, men som sagt, ikke noe å bry seg om..

 

Ikke når folk får godkjent med 16v og VR6, nei:)

 

Det går vel på prosent, gjør det ikke? At motoren ikke skal yte mer enn 10/15% mer enn originalt, elns?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel på prosent, gjør det ikke? At motoren ikke skal yte mer enn 10/15% mer enn originalt, elns?

 

På en måte..

Det opereres med et avviksmonn på 10-15% ved måling av effekt, dette fordi det ofte er forskjell på motorer, og fordi veldig få produsenter faktisk kjører alle motorene sine benk før montering.

 

Uansett så må Golf 2 være en av de enkleste bilene å finne orginalt oppgraderte deler til, alt fra bremsedeler til motordeler.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare å kaste ut den 1,6 L Og kaste inn en 1,8 L? Behøver ikke bytte bremser osv ?

 

Ikke for at motoren skal virke nei..

 

Men, 1,6 og 1,8 skal ha samme bremseskiver foran; 239mm

Vel og merke hvis det står stemplet VWII i forkant av caliperen.

 

Da kan oppgradere til GTI skiver ved å bruke tynnere klosser, alt dette får du kjøpt hos Mekonomen o.l.

F,eks Brembo Max som jeg har brukt..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår