Lagjers83 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Har en vw passat 1,8t 99mod! fikk den netopp chippet 45hk,alt funket knall merket at det var litt for "godt" drag noenganger! 4dager senere jeg skulle på bilferie,jeg skulle ta en forbi kjøring i 5gir plutselig mistet jeg all reaksjon på gassen å en gul epc lampe lyste! stoppet bilen å startet den igjen å alt var bra en stund! dette skjedde 3ganger på 30mil aøt ved høy aksl! ringte naf(søndag) for å høre om de kunne sjekke hva det var (coil gasspjeld) de merka typisk ingenting da:p så jeg kjørte sakte men sikkert hjem over igjen! da han fra naf ringte,han hadde sjekket med noen som driver med sånt! å de mente at turbo trykket var for høyt etter chipping! så bilen gikk i nødmodus for å ikke ødelegge bilen! noen som har noe formening om sånt? hva er optimalt turbo trykk fra orginalt å etter chipping hva bør det være? Meget fornøyd nå siden jeg må til de som chippet bilen å få de til å sjekke den,skulle vært på ferie nå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 smart og gjøre den før en bil ferie da :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Hvor chippet du den, og hvor mye kostet det? Det er ikke alle som er like nøyaktige desverre... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Mener å ha hørt om folk med samme problem før. Når turbotrykket på VAG passrer 1,0BAR så går morsomheten i nødmodus og stopper. har vært ute for dette på en audi, bare at der stoppa dritten. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Hva trykket er varierer fra chip til chip, men mener det er rundt 1,2 bar Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Har du prøvd å koble til VAG-COM for å lese ut hvilke feilkoder som har kommet opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Vet om 1.8T med chip som lader 1.5 bar uten å gå i nødmodus. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Hørtes ut som gammeldags "fuelcut" syntes jeg, kanskje den går i nødmodus fordi den føler\får for lite bensin. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Noen programvarer/chipper gir for mye ladetrykk, og bilen går i nødmodus pga overboost. Få logga bilen med VAG-Com, så dukker sikkert feilen opp. Man bør også være forberedt på at det kan dukke opp feilkoder og småfjusk etter chipping, spesiellt på 1.8T Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg