Gå til innhold

problemer med peugeot partner

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hvordan jeg kan finne ut om abs ringen på bilen min er 29 eller 48 "tagger" eller hva det heter. må bytte kulelager bak på den å da må jeg vite dette for å bestille riktig kulelager.

 

Bilen er type; Partner 2001- 1,4 liter

 

SÅ har jeg også en annen ting jeg lurer på, har hatt bilen hos en kompis som kan litt bil å har sjekket den med sånn som finner feil på det elektriske osv. Da kom det opp lambdasonde feil men han visste ikke hvilken av de det var eller om det var de som i det hele tatt var problemet da det er 2 stykk av disse på min bil.

 

Det skal også nevnes at jeg har hatt bilen på eu kontroll å den viste ikke feil mengde av utslipp på bilen så da kan kataysatoren utelukkes om den i det hele tatt skulle han noeå si på lambdasondene.

 

Vær så snill å hjelp meg noen, hvis ikke blir alt dette jeg sliter med sykt dyrt!

Endret av totto2209
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder abs-ringen er det letteste egentlig å skru av og telle selv, det er den eneste måten å få det helt sikkert på. Ellers må du bestille begge lagerne og ta retur på det ene settet, det har jeg gjort noen ganger.

 

Og lambdasondene er kanskje vanskelig å si, skal visst gå an å måle disse på et vis men... biltema har universale lambdasonder som skal funke greit ifølge flere her inne, det man må vite er antall ledninger på original sonde, 2,3 eller 4 ledninger. Disse er relativt billige også.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, strålende. skal sjekke biltema før jeg gjør noe mere. Men en ting til, hvordan kommer jeg meg inn til abs ring? er det en grei opopskrift på dette, hva å om det er en jobb for meg som er litt hobby mekker?

tenker litt på hva som må skrus av å hva jeg må passe meg for om det er noe jeg kan ødelegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel tromler bak på denne tenker jeg... da må man ihvertfall av med trommelen og kanskje noe mer, jeg har bare gjort dette på biler med skiver så jeg er litt usikker. Men Abs-sensoren ser du bak bremsetrommelen, det er en tapp med ledninger som stikker ut på baksida. Da kan du sikkert orientere deg ut fra det, hvis du skjønner :)

 

Men disse franskmennene er glade i sære løsninger, så ingenting er sikkert :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår