Marki Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Hei har ein 87 corolla 1,6 så e kjørt 230 000. Vet ikkje når regreima ble skiftet sist, har lest at den bør skiftes hver 100 000? stemmer dette? Siter 1978 245 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Er 100tusen på denne ja. Motoren tåler regreimbrudd fint, men det er jo tungvint og det blir litt mer jobb å bytte når den har røket. Bytt den nå du, koster vel et par hundre for reima og rundt 700 for strammehjulet som du også bør bytte(bytta det ikke på min da, gikk fint fordet) Jeg brukte 4 timer på jobben, da hadde jeg aldri gjort noe slikt før. Ganske enkelt, du må av med hjul og noen deksler på passasjersida, så må du vel ut med diverse andre ting for å komme til. Motorfestet på den sida må også løsnes for å få av reima, da må du støtte opp motoren med en jekk. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marki Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 ok:) supert takk for svar. E lærling som mekaniker så burde ikkje vær verste jobben. Ska t danmark neste uga så tar ikkje sjangsen på at ann holde. Siter 1978 245 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Da ville jeg definitivt skiftet den. Noter deg km.standen et sted så husker du det til neste gang(hvis du har bilen så lenge da) Dette er en rimelig enkel bil å skifte på som sagt, jeg hadde haynes-manual da, så det gjorde det enda enklere. Men siden du er mekaniker så går det helt sikkert bra! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg