24277 Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 har leitet etter bensinpumperelet som ligger klart i 242en min, men finner ikke dette. tenkte jeg bare skulle koble opp et vanlig standardrele som jeg fant i garasjen. har et rele med 30 - 87 - 85 - 86. kobler - på pumpa til jord i karoseriet. Strøm fra batteriet inn til relet på 30 Strøm videre fra 87 til + på pumpa Signal fra - på coilen inn på 85 men hva skal innpå 86? her er et bilde av relet jeg har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 har leitet etter bensinpumperelet som ligger klart i 242en min, men finner ikke dette. tenkte jeg bare skulle koble opp et vanlig standardrele som jeg fant i garasjen. har et rele med 30 - 87 - 85 - 86. kobler - på pumpa til jord i karoseriet. Strøm fra batteriet inn til relet på 30 Strøm videre fra 87 til + på pumpa Signal fra - på coilen inn på 85 men hva skal innpå 86? her er et bilde av relet jeg har Jord.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 trodde ikke den skulle til jord pga pumpa er jorda i karoseriet..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 trodde ikke den skulle til jord pga pumpa er jorda i karoseriet..? det må det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Må ha jord for å slutte styrekretsen til relet... Styrestrømmen er ikke i direkte kontakt med pumpa, da er jo poenget med rele litt borte=) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 30: +/strøm inn 85: styrestrøm 86: styrestrøm 87: Strøm ut/forbruker 30 og 87 kan byttes om på, er bare hver sin side av bryter, 85 og 86 kan byttes om på, den ene skal ha pluss og den andre skal ha minus, disse lukker relèet. Kobler du som du vil kommer du ikke til å få mye futt i bilen, du snakker om å koble den ene på -coil, der er det veldig vekslende, er der strømmen til coil blir styrt(tenningstidspunkt) Skal du ha det slik må du ha det fra en pluss som er styrt av tenning, og har pluss på siste hakket og på start, så pluss på coil(15) kan brukes om det ikke er formotstand. Men hva skal du ha bensinpumpe til, innspøytning, skal du ha F så styrer pumperelèet litt mere enn pumpa, er vel mere ett systemrelè, styrer dyser bl.a. i tillegg til pumpe. Sitter da rett ved styreenheter. Men det ligger jo ikke klart i en 242 vil jeg tro. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.